کد خبر: 417788
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۱:۲۳:۰۸
| |

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

قالیباف مجلس را به خوبی مدیریت نکرد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی باید به پشتوانه آرای 22 میلیون نفری که دارد، به صحنه بیاید و با خشونت‌ها و بداخلاقی‌ها مبارزه کند.

قالیباف مجلس را به خوبی مدیریت نکرد
کد خبر: 417788
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۱:۲۳:۰۸

اعتمادآنلاین| «مهدی آیتی»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در خصوص آسیب‌های برخورد جناحی مجلس شوای اسلامی با قوه مجریه، گفت: با شروع به کار مجلس یازدهم همگان متفق‌القول بودند که جریان جدیدی ضمن تصاحب این مجلس، برای انتخابات 1400 نیز برنامه دارد و به دنبال پیروزی در این انتخابات است.

در واقع این جریان با پیروزی در انتخابات مجلس، با طرح این شعار که «می‌خواهیم مجلس و دولت انقلابی تشکیل بدهیم»، پیش‌بینی می‌کند که در انتخابات 1400 هم پیروز می‌شود. از زمانی که شعار مطرح شد مشخص بود که این مجلس می‌خواهد با دولت روحانی تشویه حساب شخصی کند و درگیر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در حقیقت مجلس از همان ابتدا با نطق‌های پیش از دستور، امضاهایی که برای استیضاح‎ها جمع می‌کنند، مصاحبه‌هایی که نماینده‌ها انجام می‌دهند، طرح سوالی که از وزرا و رئیس جمهور می‌کنند و همین اقدام که وزرا را به پای تریبون مجلس می‌آورند، همگی نشان از این دارد که مجلس یازدهم با دولت روحانی سرآشتی ندارد.

آیتی در رابطه با نوع برخورد دولت با اقدامات مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید در مواجه با این اقدامات مجلس یازدهم هوشمندانه و هوشیارانه عمل کند، در مقابل حمله‌ها، هجمه‌ها و تهاجماتی ایستادگی و از مواضع خود دفاع کند. در حقیقت روحانی باید به پشتوانه آرای 22 میلیون نفری که دارد، به صحنه بیاید و با خشونت‌ها و بداخلاقی‌ها مبارزه کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده‌ای دنبال این هستند که دولت روحانی را هم به عنوان عدم مدیریت و عدم کفایت برکنار کنند لذا دولت باید در این مورد بسیار هوشیارانه برخورد کند.

آیتی در رابطه با شأن مجلس اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در پارلمان مردم باید نماینده اخلاق، فرهنگ و فرهیختگی عمومی ایرانی-اسلامی باشند، از مجلس انتظار بی‌اخلاقی، بداخلاقی، توهین، تهمت، دروغ، غیبت و مواردی که در اسلام حرام است، را نداریم. اما مشاهده می‌کنیم که در مجلس به راحتی تهمت زده می‌شود و افراد را ترور شخصیتی می‌کنند که این موارد نشانه‌های یک مجلس اسلامی نیست، اسم مجلس، مجلس شورای اسلامی است یعنی باید برازنده نظام جمهوری اسلامی باشد.

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: در جریان حضور وزیر امور خارجه در مجلس و نوع برخورد نمایندگان با وی، این انتقاد به شخص قالیباف وارد است که مجلس را به خوبی مدیریت نکرد و جلوی تندروی‌ها، توهین‌ها و بداخلاقی‌ها را نگرفت حتی به نوعی خودش هم از این رفتار نمایندگان حمایت کرد و حرف‌های آنها را تائید کرد. در نتیجه رئیس مجلس که باید الگو و سرمشق مجلس باشد، در قضیه برخورد با ظریف، برخورد اخلاقی نکرد.

آیتی با بیان اینکه « عده‌ای به دنبال ناکارآمد کردن دولت هستند» خاطرنشان کرد: ناکارآمدن کردن دولت منجر به آسیب وارد کردن به نظام می‌شود. در حال حاضر در شرایطی نیستیم که بتوانیم دولت را تغییر بدهیم.

اگر مجلس می‌خواست عاقلانه برخورد کند و اخلاق اسلامی را رعایت کند با دولت همکاری می‌کرد که این یکسال دولت به اتمام برسد. اگر مجلس امروز به فکر مصالح، امنیت و وحدت ملی است به هیچ‌وجه نباید دولت را تضعیف و تخریب کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها