کد خبر: 417911
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

جریان‌های پنهان تلاش می‌کنند دولت را ناکام بگذارند

محمدصادق جوادی حصار گفت: اگر آقای روحانی بتواند در این شرایط یک ‌سال آتی را هم مدیریت کند، با همه ضعف‌ها و کاستی‌هایی که دولتش دارد، چند سال دیگر کارشناسان برجسته اقتصادی به دولت ایشان نمره قبولی خواهند داد.

جریان‌های پنهان تلاش می‌کنند دولت را ناکام بگذارند
کد خبر: 417911
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت روحانی در سال پایانی شرایط دشواری را پیش روی خود می‌بیند. در واقع دولت روحانی در حالی سعی در ترمیم شرایط دارد که نفت تحریم است و به همین دلیل «مدیریت اقتصاد منهای درآمدهای نفت» ماموریتی دشوار برای دولت روحانی در یک ‌سال پایانی قلمداد می‌شود.

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این‌باره اظهار داشت: گره‌های اقتصادی چیزی نیست که دولت یا هر نهاد دیگری بتواند پنهانش کند؛ در واقع مردم مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند، بنابراین کتمان این مساله به ‌هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. اما دولت در یک سال آخر باید از حیثیت اقتصادی خود، به ویژه در بخش مسکن و ارز، دفاع کند. البته جریان‌های پنهان تلاش می‌کنند دولت را ناکام بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: همچنین باید این مساله مهم را در نظر داشت که دولت کشور را بدون نفت اداره می‌کند که ناگفته پیداست، چنین ماموریتی بسیار دشوار است. آن هم در شرایطی که ایران در 60 سال اخیر در حذف نفت از مناسبات مالی موفقیتی نداشته است. اما این مساله به دولت روحانی تحمیل شده است که چنین اتفاقی یا از خوش‌شانی روحانی‌ است یا از بدشانسی او. به همین دلیل اگر دولت در یک‌ سال‌ آینده بتواند سر به سلامت بردارد، دولتی‌ها می‌توانند به خودشان افتخار کنند.

او تصریح کرد: پاشنه آشیل این دولت و هر دولت دیگری اعتماد مردم است؛ یعنی اگر مردم به این نتیجه برسند که عزمی جدی برای کاهش مشکلات‌شان موجود نیست، دولت برای مبارزه‌ با بحران‌های پیدا و پنهان توان لازم را نخواهد داشت. اما اگر بتواند به نوعی اعتماد مخدوش‌شده را ترمیم کند،‌ شاید بتواند یک ‌سال پایانی را به سلامت سپری کند. البته حتماً به مردم و خود‌ دولت فشارهای زیادی خواهد آمد.

جوادی حصار ادامه داد: هجوم مردم به بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار شاید بتواند بخشی از کاستی‌های ناشی از تحریم نفت را جبران کند. به هر حال تا پیش از این از نوک بینی تا سرانگشتان‌مان غرق در دریای نفتی بود،‌ پس اداره کشور بدون نفت کاری بسیار بزرگ است. باید در نظر داشت که کرونا به تنهایی برای به مخمصه کشاندن کشور کفایت می‌کرد، چه برسد به اینکه در کنار کرونا‌ با تحریم‌های کمرشکن آمریکا هم روبه‌رو هستیم به طوری که حتی تعدادی از دوستان هم‌منطقه‌ای هم از انجام هرگونه مراوده مالی با جمهوری اسلامی اکراه دارند.

او توضیح داد: بنابراین‌ اگر آقای روحانی بتواند در این شرایط یک ‌سال آتی را هم مدیریت کند، با همه ضعف‌ها و کاستی‌هایی که دولتش دارد، چند سال دیگر کارشناسان برجسته اقتصادی به دولت ایشان نمره قبولی خواهند داد. همان‌طور که در سال‌های آخر دهه 80 همه اذعان کردند که دولت آقای خاتمی با وجود اینکه ادعای اقتصادی نداشت، در طول هشت سال توانست به خوبی به وضعیت اقتصادی سر و سامان بدهد و در تمام شاخص‌های توسعه آمار قابل ‌توجهی از خود به جای بگذارد.

محمدصادق جوادی حصار در پایان گفت: بعد از آنکه مدعیان امروز دولت بعدی را در دست گرفتند،‌ معلوم می‌شود که دولت روحانی چقدر در انجام ماموریتش موفق بوده است.

چکیده گفت‌وگو با محمدصادق جوادی حصار

-مردم مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند

-اداره کشور بدون نفت کاری بسیار بزرگ است

-پاشنه آشیل این دولت و هر دولت دیگری اعتماد مردم است

-ایران در 60 سال اخیر در حذف نفت از مناسبات مالی موفقیتی نداشته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها