کد خبر: 418262
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۰۶:۰۱:۰۰
| |

آذری جهرمی: شرایط جامعه در مسیر فیلترینگ اینستاگرام نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که نه قوه قضائیه و نه عقل جمعی کشور به چنین جمع‌بندی نرسیده‌اند که اینستاگرام را فیلتر کنند.

آذری جهرمی: شرایط جامعه در مسیر فیلترینگ اینستاگرام نیست
کد خبر: 418262
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۰۶:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد آذری جهرمی ظهر روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره آینده شبکه‌های اجتماعی و به‌ طور مشخص اینستاگرام گفت: «من شرایط جامعه را به سمتی نمی‌بینم که هدفی برای فیلترکردن اینستاگرام وجود داشته باشد. البته عده‌ای همیشه معتقد بوده‌اند که این پلتفرم را باید بست، فشار هم وارد کرده و می‌کنند. ولی طبیعتا تاکنون عقل جمعی کشور به ‌چنین جمع‌بندی نرسیده است.»

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، او افزود: «البته آنهایی که معتقدند اینستاگرام باید فیلتر شود به ما فشار می‌آوردند این در حالی است که مسئولیت صدور حکم و تصمیم‌گیری برای فیلترینگ جای دیگری است و فشار را باید به نهاد مربوطه که به ‌طور مشخص قوه قضائیه و دادستانی کل کشور بر اساس حکم کارگروه تعیین مصادیق هستند وارد کنند.»

وزیر ارتباطات ادامه داد: «بعضی از عزیزان تأکید می‌کنند که اینستاگرام بد است و وزیر ارتباطات چرا آن را فیلتر نمی‌کند. در حالی ‌که وزیر ارتباطات نه قانونا اختیار فیلترکردن را دارد و نه می‌تواند چنین کاری را بکند. آن که فیلتر می‌کند شرکت‌های اینترنتی است و آن‌ که حکم را صادر می‌کند مشخص است کجاست؛ بنابراین باید این مطالبات را جای دیگری پیگیری کنند.»

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه «در هر حال من در قوه قضائیه هم چنین جمع‌بندی برای فیلترینگ اینستاگرام ندیده‌ام» گفت: «البته بپذیریم که اشکالات و ناهنجاری‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و قوانین ما مقداری نیازمند بازنگری است و منطبق با واقعیت‌های امروز فضای مجازی نیست».

منبع: شهروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها