مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

314 واحد صنعتی از ابتدای امسال مجددا راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیا و راه‌اندازی مجدد 314 واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

314 واحد صنعتی از ابتدای امسال مجددا راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 418543
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۸:۴۱:۴۹

اعتمادآنلاین| "محسن صالحی‌نیا" در جلسه قرارگاه "جهش تولید" با حضور سرپرست این وزارتخانه، افزود: با راه اندازی مجدد این واحدها برای پنج هزار و 623 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای راه اندازی مجدد، مربوط به گروه صنعتی فلزی با 27 درصد، صنایع شیمیایی 26 درصد و صنایع غذایی و آشامیدنی 18 درصد بوده است.

صالحی نیا اعلام کرد: در یک هفته منتهی به 21 تیرماه امسال، تعداد 78 واحد جدید مجدداً راه اندازی شده و وارد چرخه تولید شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان تهران با 44 واحد، اصفهان 40 واحد صنعتی و آذربایجان غربی با احیای 28 واحد صنعتی بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: استان‌های خراسان شمالی، کردستان و مازندران نیز از ابتدای سال تاکنون واحد راه اندازی مجدد نداشته اند.

پیشتر «اصغر مصاحب» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از برنامه‌ریزی برای باز فعال سازی یک هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط غیرفعال در سال 99 خبر داده بود که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده یک هزار و 200 واحد از این بنگاه‌ها در داخل سازمان صنایع کوچک و 300 واحد دیگر با نظارت این سازمان، اما توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها بازفعال‌سازی می‌شوند.

بیش از 77 هزار واحد کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که 43 هزار واحد آنها در شهرک‌های صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، 34 هزار واحد فعالند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها