کد خبر: 418773
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۰۶:۴۶:۵۶
| |

حسن لطفی، نماینده رزن در مجلس یازدهم:

دامن زدن به اختلافات داخلی اقدام شایسته‌ای نیست

یک نماینده یازدهم تاکید کرد: همه افرادی که منصف و دلسوز هستند، بر این باورند که اصلاحات باید باشد. کار مجلس اصلاح کردن است، اصلاح کردن یعنی قوانینی که مزاحم هستند، اصلاح شوند.

دامن زدن به اختلافات داخلی اقدام شایسته‌ای نیست
کد خبر: 418773
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۰۶:۴۶:۵۶

اعتمادآنلاین| حسن لطفی، نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اصلاح‌طلب بودن خود در پاسخ به سوالی درباره پیگیری برخی امور توسط اصلاح طلبان در مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اعتقاد من این است که تنها راه نجات کشور اصلاحات است، نه آن اصلاحاتی که یک عده از آن سوءاستفاده کنند. به عنوان مثال در حال حاضر 11 هزار و 800 عنوان قانونی داریم که مربوط به خود مجلس است، آیا این روند نباید تنقیح و اصلاح شود؟! مسلم است که باید اصلاح شود. اگر اسمش را اصلاح نگذاریم چی بگذاریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سالانه 16 هزار نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند، آیا جاده‌ها و خودروها نباید اصلاح شوند، اسم این را چه بگذاریم، تعمیرات بگذاریم؟!

لطفی در خصوص حساسیت و آلرژی مجلس یازدهم نسبت به عبارت اصلاحات تصریح کرد: همه افرادی که منصف و دلسوز هستند، بر این باورند که اصلاحات باید باشد. کار مجلس اصلاح کردن است، اصلاح کردن یعنی قوانینی که مزاحم هستند، اصلاح شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس را نهادی اصلاح‌طلب ارزیابی کرد و گفت: ماهیت مجلس، اصلاح‌طلبی است و هدف این نهاد در هر دوره‌ای این است که قوانین مزاحم و موانع را اصلاح کند، یعنی جایی که قانون مانع توسعه کشور است، قوانین زائد و ناقص را اصلاح کند. باتوجه به این موارد به جای عنوان اصلاح از چه کلمه‌ای استفاده شود؟! وظیفه دوم مجلس نظارت است که منظور از آن این است که ایراد و نقص‌های دستگاه‌های اجرایی اصلاح شود. آیا می‌توانیم کلمه اصلاحات را حذف کنیم؟!


لطفی ادامه داد: البته اینکه تعدادی از اصلاحات سوء استفاده کردند و باعث ضعف آن شدند، جای بحث دارد. در حقیقت هر اصول‌گرایی بخواهد با اصلاحات مخالفت کند، نمی‌تواند اصولگرا باشد و برعکس هر اصلاح‌طلبی هم قواعد و اصول را قبول نداشته باشد، اصلاح‌طلب نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یازدهم ضمن تاکید بر مقید بودن اصلاح‌طلبان بر اصول دین و ولایت‌فقیه خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر بنده در کنار اعتقادات دینی و اعتقاد به ولی‌فقیه و قانون اساسی بر این باورم، مواردی که مانع رشد و توسعه کشور می‌شود، باید اصلاح شوند. یک اصلاح‌طلب زمانی اصلاح‌طلب است که اصول را هم بپذیرد و همین‌طور یک اصولگرا هم باید ضمن اصولگرایی، اصلاحات را بپذیرد. مخالفت‌ها و ضدیت‌ها حل‌کننده‌ مسائل کشور نیست.

لطفی بحث استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس را جدی ندانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این شرایط که کشور دچار چالش‌های فراوانی است، دامن زدن به اختلافات داخلی اقدام شایسته‌ای نیست. بنده مخالف استیضاح رئیس‌جمهور هستم، چرا که در این شرایط باید به دنبال راه‌حلی برای حل مشکلات کشور باشیم نه اینکه شاهد نفاق و فاصله بین مسئولین باشیم.

نماینده رزن در پایان یادآور شد: اگر بنده اختلافی با هر نهادی دارم دلیلی بر دشمنی نیست چراکه طرفدار انتقاد سازنده هستم و به دنبال عزل و مواردی از این قبیل نیستم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها