نرگس محمدی با انتشار نامه‌ای از وضعیت وخیم کرونا در زندان زنان زنجان خبر داد:

رنج‌نامه نرگس/ وزیر بهداشت نماینده‌ای برای رسیدگی به وضعیت زندان زنان زنجان اعزام می‌کند؟

نرگس محمدی در نامه‌ای که در اعتراض به وضعیت موجود منتشر کرد، آورده است: 21 تیر ماه زندانیان زن زنجان که 18 نفر هستیم، تفکیک شدیم و 6 نفر که علایم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ما 12 نفر که تقریبا از 11 روز پیش علائم کرونا برایمان نمایان شد در داخل بند قرنطینه شدیم.

رنج‌نامه نرگس/ وزیر بهداشت نماینده‌ای برای رسیدگی به وضعیت زندان زنان زنجان اعزام می‌کند؟
کد خبر: 419037
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۰۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در زندان زنان زنجان چه خبر است؟ این پرسشی است که در روزهای اخیر بارها از سوی افکار عمومی طرح شده اما هنوز هیچ مسوولی، پاسخی به آن نداده است. با گذشت حدود یک هفته از اعلام خبر بیماری کرونا نرگس محمدی اما نه خبری از اعطای مرخصی به او شده و نه هیچ مقام مسوولی توضیحی درباره وضعیت نرگس محمدی و دیگر زنان زندانی زنجان ارایه داد تا اینکه دیروز نامه‌ای از نرگس محمدی منتشر شد که در آن، او هم از وضعیت موجود شکایت کرده و هم با اعلام ابتلایش به کرونا از وزیر بهداشت درخواست کرده تا نماینده‌ای برای نظارت بر این وضعیت به زندان زنجان بفرستد.

ماجرای انتقال به زندان زنجان


نرگس محمدی که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به 16 سال حبس محکوم شده بود، سی‌ام آذر ماه 98 همراه با 7 زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین برای همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات آبان ‌ماه 98 تحصن کردند. تحصنی که در نتیجه آن، نرگس محمدی سوم دی‌ ماه به زندان زنجان منتقل شد و از همان زمان تلاش‌ها برای بازگرداندن محمدی به زندان اوین آغاز شد؛ تلاشی که بنابر گفته محمود بهزادی‌راد، وکیل او هنوز به نتیجه نرسیده است. وکیل نرگس محمدی دهم تیر ماه اعلام کرد با توجه به اینکه امکانات پزشکی کافی در زندان زنجان برای بیماری نرگس محمدی که به آمبولی ریه مبتلاست، وجود ندارد، منتظر دستور دادستان برای بازگرداندن او به اوین هستند. دستوری که هنوز صادر نشده و حالا او علاوه بر آمبولی ریه به کرونا هم مبتلاست.

ابتلا به کرونا بدون دارو، بدون خدمات پزشکی


نرگس محمدی در نامه‌ای که در اعتراض به وضعیت موجود منتشر کرد، آورده است:«21 تیر ماه زندانیان زن زنجان که 18 نفر هستیم، تفکیک شدیم و 6 نفر که علایم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ما 12 نفر که تقریبا از 11 روز پیش علائم کرونا برایمان نمایان شد در داخل بند قرنطینه شدیم. هفته گذشته با وخامت حالمان و پیگیری خانواده تست کرونا از ما گرفته شد ولی جواب تست هرگز به ما ابلاغ نشد. امروز به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند. یکی از هم‌بندی‌ها که پنجشنبه با وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد با تشخیص قطعی کرونا امروز صبح با وثیقه آزاد شد.»


او در ادامه آورده است:«از حدود یک ماه پیش حدود 30 نفر ورودی داشتیم که بعضی از آنها علایم کرونا داشتند؛ حتی یکی از آنها با گواهی ابتلای کرونا به زندان منتقل شد ولی با وخامت حال‌شان به مرخصی رفتند. ما 12 نفر با علایم خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تخت‌ها افتاده‌ایم. عدم امکانات پزشکی، عدم فضای مناسب برای قرنطینه برای ورودی‌های جدید و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا در بند شد که جای تامل دارد.»


این فعال مدنی از سعید نمکی، وزیر بهداشت خواسته تا نماینده‌ای جهت رسیدگی به وضعیت زندان زنان زنجان اعزام کند. نرگس محمدی نوشته است:«از طریق نامه شکایت قانونی خود را جهت اعمال شرایط سخت زندان زنجان در 6 ماه گذشته و عدم رسیدگی پزشکی اعلام می‌دارم. طی این مدت[...] از ارایه کتاب، تلفن فرزندانم خارج از کشور ممانعت شده و قریب یک سال است که صدای فرزندانم را نشنیده‌ام. اکنون نیز با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی به سر می‌برم.» در همین راستا با مصطفی طاهری، نماینده زنجان در مجلس گفت‌وگویی کوتاه کردیم تا پیگیر وضعیت زندان زنان زنجان شویم. گفت‌وگویی که نتیجه آن بی‌اطلاعی نماینده زنجان حتی از محل زندان حوزه انتخابیه‌اش بود و نیز مشخص شد تنها «نرگس محمدی» که این نماینده می‌شناسد، خواهر همسرش است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها