کد خبر: 419528
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۰۸:۲۶:۰۴
| |

نخست وزیر تونس استعفا داد

منابع خبری اشاره کردند، نخست وزیر تونس در دیداری که در حضور راشد الغنوشی و دبیرکل اتحادیه مشاغل این کشور در کاخ ریاست جمهوری داشت، استعفایش را تقدیم شخص رئیس‌جمهوری کرد.

نخست وزیر تونس استعفا داد
کد خبر: 419528
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۰۸:۲۶:۰۴

اعتمادآنلاین| برخی منابع به خبرگزاری رویترز اعلام کردند الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس استعفای خود را تقدیم قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور کرد.

رادیو "موزاییک اف ام" تونس پیشتر اعلام کرده بود، قیس سعید در دیدار خود با راشد الغنوشی، رئیس پارلمان و نور الدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس و نیز الفخفاخ، از او خواسته بود استعفای خود را ارائه کند.

قیس سعید در حالی این درخواست را مطرح کرد که مردم تونس تحولات پرونده تعارض منافع فخفاخ در قراردادهای مربوط به شرکت‌هایی که مالکیت آنها را داشته و یا از سهامداران آنهاست، پیگیری می‌کنند.

طبق قانون اساسی تونس، در صورتی که درخواست استعفای الفخفاخ پذیرفته شود، آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل یک کابینه جدید بر عهده رئیس جمهور است.

پیش‌بینی می‌شود قیس سعید در چند روز آینده فرد دیگری را تعیین کند.

تعدادی از فراکسیون‌های پارلمان تونس لایحه سلب رای اعتماد از الفخفاخ را به دفتر کنترل مجلس ارائه کردند که 105 نماینده از فراکسیون‌های جنبش النهضه، قلب تونس و ائتلاف کرامت و نیز تعدادی نماینده مستقل آن را امضا کرده بودند.

همچنین شورای جنبش النهضه سلب رای اعتماد از دولت الفخفاخ را تصویب کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها