هشدار صندوق بین المللی پول؛

موج دوم کرونا اقتصاد جهان را مختل می‌کند

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت فعالیت اقتصادی در سراسر جهان در حال حاضر رو به بهبود است ولی موج دوم همه گیری کرونا می تواند اختلال های بیشتری ایجاد کند.

موج دوم کرونا اقتصاد جهان را مختل می‌کند
کد خبر: 419779
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۰:۴۳:۳۰

اعتمادآنلاین| رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد فعالیت اقتصادی در سراسر جهان پس از سقوط بی‌سابقه در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، در حال حاضر رو به بهبود است ولی موج دوم همه گیری این ویروس می تواند اختلال های بیشتری ایجاد کند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت هزینه‌های سالانه اقداماتی که برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا و تعدیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده از آن اتخاذ شده، همین حالا هم سطح بدهی ها را بالا برده است. ولی هنوز نمی توان این اقدامات امنیتی را کنار گذاشت.

جورجیوا قبل از نشست وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی اقتصادهای بزرگ گروه بیست گفت:« اقتصاد جهان هنوز هم در خطر قرار دارد».

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش بینی خود از تولید در جهان در 2020 را پایین آورد و اعلام کرد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی 4.9 درصد کوچک میشود و روند بهبود اقتصادی در 2021 هم ضعیفتر از حد انتظار خواهد بود.

جورجیوا گفت هنوز خطرات بسیاری در پیش است از جمله موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، بی ‌ثباتی در قیمت کالاها، افزایش حمایت از تولید داخل و ناآرامی های سیاسی.

وی تأکید کرد در بسیاری از کشورها، تعداد مشاغلی که در ماه‌های مارس و آوریل از بین رفته، بیشتر از مشاغلی بوده که از زمان پایان بحران بزرگ مالی در 2008، ایجاد شده بود و بسیاری از این مشاغل هرگز باز نخواهند گشت.


جورجیوا گفت از دست رفتن مشاغل، ورشکستگی ها و تغییر ساختار صنعت چالش های بزرگی برای بخش مالی به وجود می‌آورد که شامل از دست رفتن اعتبارات برای موسسات مالی و سرمایه گذاران می شود.

« برای رسیدن به ثبات اقتصادی، همکاری بین بانک های مرکزی باید ادامه یابد و موسسات مالی بین المللی باید حمایت لازم را از اقتصاد داشته باشند».

صندوق بین المللی پول در گزارش خود به اجلاس جی 20 هشدار داد سیاست حمایت از تولید داخل و از سرگیری درگیری‌های تجاری، روند بهبود اقتصاد را به خطر می‌اندازد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها