کد خبر: 420075
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۳۳:۴۴
| |

روزنامه صهیونیستی:

به کار گماشتن جاسوس در نوار غزه بسیار دشوار شده است

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی ضمن ارائه اطلاعاتی درباره قدرت اطلاعاتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اذعان کرد که این جنبش کار تل‌آویو در اعزام و به کار گماشتن جاسوس در نوار غزه را بسیار پیچیده و دشوار کرده است.

به کار گماشتن جاسوس در نوار غزه بسیار دشوار شده است
کد خبر: 420075
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۳۳:۴۴

اعتمادآنلاین| روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، در گزارشی به قدرت نیروهای اطلاعات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کشف و دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، این روزنامه صهیونیستی در این خصوص نوشت که اطلاعات تل‌آویو از زمان خروج «اسرائیل» از نوار غزه به سختی تلاش می‌کند تا جاسوسانی را در این منطقه به کار گیرد.

اسرائیل هیوم در ادامه توضیح داد که تدابیر امنیتی شدید حماس، سرویس جاسوسی داخلی تل‌آویو «شاباک» را وادار کرده است به دنبال راهکار‌هایی خلاقانه، ابداعی و بسیار محتاطانه برای جمع آوری اطلاعات از این جنبش باشد زیرا حماس به هر گونه تحرک مشکوک واکنش نشان می‌دهد و آن را با دقت زیر نظر می‌گیرد؛ درست اتفاقی که برای نیروهای ویژه تل‌آویو در نوامبر سال 2018 در خانیونس رخ داد؛ عملیاتی که با کشته شدن معاون فرمانده عملیات و مجروح شدن یک مأمور به پایان رسید.

اسرائیل هیوم همچنین گفت که اقدامات حماس تنها محدود به افراد خارجی نمی‌شود؛ بلکه این تدابیر در ارتباط با داخل نوار غزه نیز اجرا می‌شود.

اسرائیل هیوم ادامه داد، این جنبش از تمام افرادی که مشکوک به همکاری با سرویس جاسوسی تل‌آویو هستند، مرتبا بازجویی می‌کند؛ به‌طوریکه بارها اتفاق افتاده است که حماس پس از ثابت شدن همکاری افراد مظنون با شاباک، آنها را اعدام کرده است.

در عین حال، این روزنامه صهیونیستی خبر داد که بازوهای جاسوسی تل‌آویو در کنار استفاده از جاسوسان در نوار غزه، از تکنولوژی‌های نوینی از جمله ماهواره‌‌ها، جنگ سایبری و... علیه حماس استفاده خواهد کرد؛ اما با این حال، این روزنامه تأ‌کید کرد که استفاده از نیروی انسانی در جاسوسی‌ها برای به نفوذ به جنبشی مثل حماس که اقداماتش کاملا محرمانه است، بسیار مهم است زیرا با استفاده تکنولوژی نمی‌توان به اطلاعات زیادی در خصوص این جنبش پیدا کرد.

در همین ارتباط، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز شانزدهم تیر ماه جاری از پرتاب «موفق» یک ماهواره جاسوسی به فضا به نام «اوفِک 16» خبر داد.

اسرائیل هیوم همچنین خاطر نشان کرد که تل‌آویو طی سال‌های اخیر به‌ویژه در سواحل «کیبوتس زیکیم» بسیار تلاش کرده است تا جلوی نفوذ نیروهای حماس را بگیرد.

روز سیزدهم ماه جاری نیز وزارت امور داخلی و امنیت ملی غزه اعلام کرد، اعضای یک گروه مأمور شده از سوی رژیم صهیونیستی که قصد انجام عملیات خرابکارانه علیه گروه‌های مقاومت در غزه را داشت، دستگیر شدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها