هدف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی چیست؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هدف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی شناسایی واحدهای خالی به دنبال تکمیل سامانه املاک و اسکان و عرضه این واحدها به چرخه مصرف است، اما این طرح نمی‌تواند تمام مشکلات بازار مسکن را ساماندهی کند.

هدف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی چیست؟
کد خبر: 420188
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۰۷:۱۸:۱۲

اعتمادآنلاین| سید البرز حسینی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی و تاثیر این طرح در ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: از آنجا که شرایط بازار مسکن در کشور دارای التهاب‌هایی است و مردم را در مضیقه گذاشته است، همکاران ما در کمیسیون اقتصادی این طرح را دنبال کردند که می‌تواند تاثیر کوتاه مدتی در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران نیز طرح دو فوریتی را برای ساماندهی بازار مسکن دنبال می کند که طرحی اساسی‌تر بوده و تاثیرات آن در بلندمدت و میان‌مدت خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته طرح مالیات بر خانه های خالی دارای ایرادات جزیی نیز می‌باشد که باید با هم‌فکری کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اجتماعی و عمران مجلس شورای اسلامی این ایرادات برطرف شود. این طرح به دنبال افزایش شفافیت می‌باشد، اما این‌که بگوییم این طرح به تنهایی می‌تواند کل مشکل بازار مسکن را حل کند اینگونه نیست، اما می‌تواند بخشی از التهابات بازار مسکن را در کوتاه‌مدت از بین ببرد.

حسینی در ادامه تاکید کرد: یکی از ایراداتی که به این طرح وارد است این است که نحوه‌ی محاسبات مالیات برای خانه‌های خالی که قابل سکونت نیستند در آن مشخص نشده است که این ایرادات باید با هم‌فکری برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اما در کل این طرح برای اصلاح قانونی که پنج سال پیش تصویب شده است، ارائه شد تا بتواند بخشی از التهابات بازار را از بین ببرد. براساس این قانون دستگاه‌ها باید سامانه املاک و اسکان را تکمیل می‌کردند اما هنوز بخش اعظمی از اطلاعات در این سامانه وارد نشده است.

حسینی در پایان اظهار داشت: براساس این طرح، یک سال به سازندگان مسکن مهلت داده می‌شود تا خانه خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند و پس از آن به اندازه اجاره باید مالیات بپردازند مگر آنکه واحد خود را به بازار عرضه کرده باشد. هدف از این طرح افزایش درآمد دولت نیست بلکه هدف اصلی شناسایی واحدهای خالی و عرضه این واحدها به چرخه مصرف است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها