کد خبر: 420389
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۲:۰۵
| |

کارشناس مسائل منطقه:

ایران باید حقوقی و قانونی با کره‌جنوبی برخورد کند

کارشناس مسائل منطقه گفت: باید مذاکره با دولت کره ادامه یابد و تاکید شود اگر به راه حل‌های متعارف و مذکور در قرارداد اقدام نکنند دولت ایران ناگزیر خواهد شد از طرق حقوقی و قانونی اقدام کند.

ایران باید حقوقی و قانونی با کره‌جنوبی برخورد کند
کد خبر: 420389
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۲:۰۵

اعتمادآنلاین| «صباح زنگنه»، کارشناس مسائل منطقه، در رابطه با پول های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی گفت: دولت کره یا شرکت‌های کره‌ای خریدار، طبق قرارداد مکلفند که پول های ایران را پرداخت کنند.

بهانه کره‌جنوبی مبنی بر این که ساز و کاری برای انتقال پول وجود ندارد بسیار غیر فنی و غیرقابل قبول از نظر قانونی و حقوقی، است. مشخص است کالا تحویل داده شده و از طرف کره، دریافت صورت گرفته و آنها هم قبول دارند که این مبلغ، باید پرداخت شود.

او ادامه داد: تنها عاملی که به نظر می‌رسد باعث عدم پرداخت بدهی کره‌جنوبی در قبال ایران است، تهدید آمریکاست، تهدیدی که هیچ‌گونه مبنای قانونی و حقوقی ندارد.

تهدید و تحریم آمریکا نه توسط سازمان ملل تایید شده و نه قطعنامه شورای امنیت دارد و هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد. دولت کره باید به آینده درازمدت فکر کند، این نوع رفتار باعث می‌شود کشورهای دیگر و ایران نسبت به سلامت نظام مالی، حقوقی و قضایی کره تردید کنند و دیگر معامله و همکاری اقتصادی و تجاری صورت نگیرد.

دولتمردان کره متوجه آثار سوء این قضیه بر وجهه بین‌المللی خود باشند.

این کارشناس مطرح کرد: این قرارداد هم در دادگاه‌های کشور کره قابل طرح و اعلام شکایت است و هم در دادگاه‌های بین‌المللی و اتاق بازرگانی پاریس قابل طرح است، باید مذاکره با دولت کره ادامه یابد و تاکید شود که اگر به راه حل‌های متعارف و مذکور در قرارداد اقدام نکنند دولت ایران ناگزیر خواهد شد از طرق حقوقی و قانونی اقدام کند و این برای کره، یک سوء سابقه ایجاد می کند.

او در خصوص خلیج عرب خواندن خلیج‌فارس توسط وزیر دفاع کره جنوبی گفت: این یک تخلف دیپلماتیک و فنی و خلاف مصوبات و مستندات سازمان ملل است؛ این مطلب باید به عنوان یک تخلف در دبیرخانه شورای امنیت و سازمان ملل ثبت شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها