پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت محور گفت‌وگوی ظریف و رئیس شورای عالی قضایی عراق در بغداد

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی قضایی عراق در خصوص همکاری و هم افزایی دو کشور در پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت بحث و تبادل نظر شد.

پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت محور گفت‌وگوی ظریف و رئیس شورای عالی قضایی عراق در بغداد
کد خبر: 420424
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۹:۴۸

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور رایزنی با مقامات عراقی و در رأس هیأتی امروز به بغداد سفر کرد در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهایش با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری و هم افزایی دو کشور در پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس محور اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس ائتلاف فتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی نیز دیدار کند و بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و همراهانشان بامداد جمعه 13 دی ماه 1398 در پی اقدام تروریستی رژیم آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها