داستان ارسال پیامک قطع برق چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه برق تهران در حال حاضر در شرایط پایدار قرار دارد اما در صورت تداوم افزایش دمای هوا و یا کوچکترین تغییری در الگوی رفتار مصرف مشترکان، ممکن است شبکه برق پایتخت با وضعیتی نامساعد و حتی خاموشی مواجه شود.

داستان ارسال پیامک قطع برق چیست؟
کد خبر: 420447
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه برق تهران در حال حاضر در شرایط پایدار قرار دارد اما در صورت تداوم افزایش دمای هوا و یا کوچکترین تغییری در الگوی رفتار مصرف مشترکان، ممکن است شبکه برق پایتخت با وضعیتی نامساعد و حتی خاموشی مواجه شود.

تهرانی‌ها این روزها شاهد دریافت پیامک‌هایی متفاوت همچون "هشدار خاموشی! احتمال قطعی برق در محدوده زندگی شما وجود دارد!" هستند اما داستان چیست؟

حسین صبوری در این باره گفت: میزان مصرف برق در کشور به دنبال افزایش دمای هوا، روز شنبه 28 تیرماه با ثبت رقمی بیش از 58 هزار مگاوات، به بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ صنعت برق ایران رسید که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا در طول هفته جاری، روند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش رو، می‌تواند نگران‌کننده باشد.

وی به وجود 4.5 میلیون مشترک برق در تهران و تاثیر غیرقابل انکار پایتخت بر مصرف برق سراسری اشاره کرد و گفت: اگرچه با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده و تدابیری که پیش از این و از مهرماه سال گذشته در حوزه فنی مهندسی و فرهنگی اندیشیده شده است، شبکه برق تهران در حال حاضر در شرایط پایدار قرار دارد اما در صورت تداوم افزایش دمای هوا و یا کوچکترین تغییری در الگوی رفتار مصرف مشترکان، ممکن است شبکه برق پایتخت با وضعیتی نامساعد و حتی خاموشی مواجه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از شهروندان فهیم پایتخت و همکاری قابل تقدیر آنان در کنترل مصرف برق، به منظور آگاهی بیشتر مشترکان از شرایط کلی و منطقه ای شبکه تهران به شکل لحظه‌ای، از 25 تیرماه با همکاری یک شرکت معتبر دانش بنیان، در تلاشیم تا با ارسال روزانه پیامک‌هایی هدفمند، با ایجاد آگاهی در مخاطبان از وضعیت لحظه‌ای مصرف برق در هر منطقه، ضمن جلب همکاری هرچه بیشتر مشترکان تهرانی، فشار وارد بر شبکه را، کاهش داده و مانع از بروز خاموشی در تهران و همچنین کشور خواهیم شد.

صبوری این اقدام را در راستای اجرای طرحی با عنوان تجمیع‌کننده‌های بار خواند و اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور، بر اساس تصمیم وزارت نیرو و شرکت توانیر، طی فراخوان‌هایی، مدیریت و کنترل بار در دوران پیک مصرف به خارج از مجموعه صنعت برق و شرکت‌ها و افراد علاقه‌مند در این حوزه؛ برون‌سپاری شده و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با امضای قرارداد با شرکتی دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های پیچیده مبتنی بر هوش مصنوعی، پیامک‌های ارسالی را در تعامل با میزان مصرف برق ثبت شده در پست‌های فشار متوسط، طراحی و با هدف جلب توجه مشترکان به اهمیت همکاری در کنترل پیک، ارسال خواهد کرد.

وی از پایتخت نشینان درخواست کرد با استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف همچون اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، فر برقی و جاروبرقی در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 24 و همچنین تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی عدد 24 یا بالاتر، همچون سال‌های گذشته، به تعدیل بار شبکه برق تهران و کشور کمک کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها