در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

کتاب «زندگی روزمره در سایه استالینیسم» را بیشتر بشناسید

تجربه زندگی روزمره تحت حاکمیت استالین چگونه بوده است؟ شیلا فیتزپاتریک مورخ استرالیایی آمریکایی در تاریخ روسیه مدرن تخصص دارد. او کتاب «زندگی روزمره در سایه استالین» را در سال 1999 در تلاش برای درک زندگی روزمره در آن دوران پرآشوب به رشته تحریر درآورد.

حجم ویدیو: 9.89M | مدت زمان ویدیو: 00:03:38 دانلود ویدیو
کد خبر: 420748
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیلا فیتزپاتریک مورخ استرالیایی آمریکایی در تاریخ روسیه مدرن تخصص دارد. او کتاب «زندگی روزمره در سایه استالین» را در سال 1999 در تلاش برای درک زندگی روزمره در آن دوران پرآشوب به رشته تحریر درآورد.

این کتاب به ساختار اجتماعی اقتصادی شوروی در طول دهه 1930 می‌پردازد. فیتزپاتریک تحلیلی از نحوه مواجهه شهروندان عادی اتحاد جماهیر شوروی با وضعیت غیرعادی که با آن روبرو بودند به‌دست می‌دهد.

فیتزپاتریک می‌گوید، تلاش برای تقسیم جامعه تحت حکومت استالین به طبقات مختلف فایده چندانی ندارد، زیرا تعاریف مربوط به طبقه به ‌طور کلی تحریف شده بودند. در عوض، از نظر فیتزپاتریک رابطه‌ شهروندان با حکومت از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. این عامل به‌ویژه از این نظر اهمیت دارد که حکومت شوروی نقش تخصیص دهنده کالا در اقتصادی مبتلا به کمبود مزمن را نیز بازی می‌کرد.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب، ویدئوتیتر اعتمادآنلاین را مشاهده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها