کد خبر: 420807
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۸:۳۷:۴۳
| |

قانونگذاران دموکرات نگران دخالت خارجی در انتخابات 2020 هستند

قانونگذاران دموکرات آمریکا از اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌خواهند تا درباره تلاش‌های خارجی ادعایی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آتی کشورشان توضیح بدهد.

قانونگذاران دموکرات نگران دخالت خارجی در انتخابات 2020 هستند
کد خبر: 420807
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۸:۳۷:۴۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چاک شومر، رهبر اقلیت سنا و دیگر رهبران حزبی دوشنبه در نامه‌ای به کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی تاکید کردند: درخواست داریم که اداره تحقیقات فدرال یک جلسه درباره ضد اطلاعات دفاعی برای همه اعضای مجلس نمایندگان و سنا در خصوص تلاش‌های خارجی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا داشته باشد.

این قانونگذاران در نامه خودشان مشخص نکردند که کدام کشور خارجی برای مداخله در این انتخابات تلاش دارد اما گفتند خود کنگره هدف "کمپین مداخله خارجی هماهنگ‌شده" درباره اطلاعات غلط قرار گرفته است.

پایگاه خبری پولتیکو روز دوشنبه به نقل از دو مقام مطلع گزارش داد، قانونگذاران دموکرات نگرانند که تحقیقاتی درباره هانتر بایدن (پسر معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) و شرکت انرژی اوکراینی موسوم به "بوریسما" به رهبری رون جانسون، رئیس کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا در حال "پاکسازی" یک عملیاتذ خارجی برای تخریب جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها باشد.

در این نامه از اف‌بی‌آی خواسته شد تا پیش از تعطیلات ماه اوت در چنین جلسه‌ای شرکت داشته باشد. براساس این نامه، جلسه مذکور باید شامل اطلاع‌رسانی و تحلیل‌های اطلاعاتی تمام منابع باشد. قانونگذاران آمریکایی همچنین در این نامه از اف‌بی‌آی خواستند تا برنامه‌ریزی برای برگزاری این جلسه را تا پایان روز دوشنبه (به وقت آمریکا) اعلام کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها