کد خبر: 421016
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

ازدواج در استان تهران در سراشیبی سقوط است

استاندار تهران گفت: آمار ازدواج در استان تهران طی سال 98 با 19 هزار مورد کمتر از سال قبل ثبت شد.

ازدواج در استان تهران در سراشیبی سقوط است
کد خبر: 421016
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: با وجود رشد کم جمعیت غالب قشر جامعه امروز ما جوانان هستند و خانواده مقدمه نهاد اجتماعی محسوب می‌شود.

وی در خصوص دلایل مختلفی که سبب کاهش ازدواج می‌شود اظهار داشت: علل عمده کاهش امر ازدواج اشتغال است.

استاندار تهران در خصوص آمار ازدواج در 2 سال اخیر گفت: ازدواج در سال 98 نسبت به سال 97 کاهش یافته بود به طوری که در سال 97 تعداد 530 هزار ازدواج داشتیم و در 97 میزان 549 هزار ازدواج ثبت شده بود که 19 هزار مورد کاهش را نشان می‌دهد.

محسنی بندپی بیان داشت: در شرایط کنونی با فاصله گرفتن از زندگی سنتی ازدواج سخت‌تر می‌شود و این اوضاع آسیب‌های دیگری را به همراه دارد که در رشد جمعیت تأثیر منفی خواهد داشت و بررسی‌های علمی در سلامت روان نشان می‌دهد که تجرد در این موضوع تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کرونا تهدیدی برای سلامتی بود گفت: به این موضوع باید توجه کنیم که یکی از فرصت‌های کرونا این بود که تشریفات زائد را برای ازدواج کاهش داد و باید از این فرصت استفاده کرد.

استاندار تهران گفت: ضروری است که صدا و سیما باید در زمینه تحکیم ازدواج تولید محتوا کند و مراکز مشاوره تحکیم و تقویت خانواده باید شرایطی را فراهم کنند که آسیب‌ها را بر طرف کنند و در این راستا مجمع خیرین ازدواج نیز بسیار کمک حال خواهند بود.

محسنی بندپی عنوان داشت: اگر در امر اشتغال تحرک و فعالیت خوبی داشته باشیم می‌توانیم در ازدواج که تکلیف است و فقر را مصون می‌کند را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها