کد خبر: 421121
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۱:۵۵:۱۵
| |

گرفتاری 16 نفر میان دود آتش در سعادت‌آباد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از نجات 16 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی خبر داد که در میان دود محبوس شده بودند.

گرفتاری 16 نفر میان دود  آتش در سعادت‌آباد
کد خبر: 421121
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۱:۵۵:۱۵

اعتمادآنلاین| سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مجتمع مسکونی در سعادت‌آباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 10:07 صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در سعادت‌آباد، میدان فرهنگ به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک مجتمع مسکونی پنج طبقه 10 واحدی بود؛ در طبقه منفی یکم آن (پارکینگ) یک اتاقک کوچک حدوداً 10 تا 12 متری وجود داشت که از آن به عنوان سرایداری استفاده می‌شد، در این اتاقک آتش‌سوزی روی داده و کاملاً شعله‌ور بود.

وی خاطرنشان کرد: دود زیادی نیز طبقات بالایی را فرا گرفته و آتش در حال سرایت به خودروها و بخشهای دیگر بود.

ملکی بیان کرد: تعدادی از ساکنان واحدها در بالکنها و تراسها حضور داشتند و به دلیل دودزدگی زیاد، نمی‌توانستند وارد راه‌پله‌ها شوند که گروهی از آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش شده و گروهی دیگر با استفاده از تجهیزات تنفسی به طبقات بالایی رفته همچنین نردبان هیدرولیکی نیز عملیاتی شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: آتش‌نشانان موفق شدند در این حادثه، 16 نفر از ساکنان این مجتمع را هم از طریق نردبان هیدرولیکی و هم از طریق راه‌پله‌ها با استفاده از دستگاه تنفسی، به سلامت به خارج از ساختمان هدایت کنند.

وی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی نداشت، گفت: البته این افراد برای بررسی بیشتر تحویل عوامل اورژانس شدند تا مشخص شود مشکل خاصی ندارند.

ملکی متذکر شد: قرار دادن اتاقکهای سرایداری در زیرزمینها ریسک زیادی را برای ساختمانها ایجاد می‌کند و در صورت بروز آتش‌سوزی در آنها می‌تواند هم خودروها و هم افراد ساکن در اتاقک سرایداری دچار حادثه شوند لذا ایمنی اتاقکهای سرایداری نیز مانند سایر بخشهای باید کاملاً مدنظر قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها