رئیس سازمان زندان‌ها:

هیچ‌گونه برخورد ناروا با زندانی و خانواده او پذیرفتنی نیست

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور گفت: برخی تشخص‌ها و نسبت‌ها نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک‌الرقاب‌شدن عده‌ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود چراکه این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است.

هیچ‌گونه برخورد ناروا با زندانی و خانواده او پذیرفتنی نیست
کد خبر: 421153
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور ضمن تاکید بر سیره مدیریتی حضرت علی (ع) گفت: برخی تشخص‌ها و نسبت‌ها نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک الرقاب شدن عده‌ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود چراکه این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است.

متن بخشنامه صادره از سوی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها به این شرح است:

"مدیران کل محترم زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور

با سلام واحترام

سیری در معارف ناب و کلام نورانی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام پیشوای عدالت و دادگری و ملجأ محرومان و نیازمنـدان، آن جا که در آخـرین لحظات عمر مبارکشان خطاب به امـام حسن علیه السلام وصیت می‌نمایند: «...از آن چیزی که می‌خوری به قاتلم بده و از آنچه که می نوشی به او نیز بنـوشان ... اگر خواستید قاتلم را قصـاص کنید فقـط یک ضـربه به او بزنید». مبین آن است که در برابر شریرترین و تبهکارترین انسان‌ها نباید از جاده انصاف و مروت خارج شد و مدارا با مجرمان یک اصل بنیادین است.

بر این اساس و ملهم از سیره آن امام همام، مسئولیت ما درسازمان زندان‌ها در مواجهه با انبوهی از زندانیان و خطاکاران، بسیارسنگین است و نباید به دلایل گوناگون ازجمله جرم، هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی و خانواده وی انجام شود و می‌بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صدر و دقـت مورد رسیدگی قرار گیرد.

از سوی دیگر برخی تشخص‌ها و نسبت‌ها نیز نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک‌الرقاب‌شدن عده‌ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود چراکه این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است و موجب قطع همکاری خواهد بود. موفقیت همکاران خدوم را از خداوند متعال خواستارم."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها