سخنگوی حرب ندای ایرانیان:

جریان اصلاحات نیازمند اصلاح روش‌ها است

سخنگوی حرب ندای ایرانیان درباره نقد درون جریان اصلاحات، گفت: اصلاح‌طلبان ابتدا به اعتمادسازی مجدد نیاز دارند و قبل از هر اقدامی باید اصلاح روش‌های خود را در دستورکار قرار دهند و بعد به تنظیم رابطه خود با مردم و حاکمیت بپردازند.

جریان اصلاحات نیازمند اصلاح روش‌ها است
کد خبر: 421321
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۱:۰۹:۴۷

اعتمادآنلاین| شهاب‌الدین طباطبایی سخنگوی حرب ندای ایرانیان اظهار کرد: اراده‌ای برای اصلاحات در ساختارهای اجرایی کشور فراتر از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، برای عبور کشور از شرایط کنونی شکل گرفته است. اگر کسی که حتی برند اصولگرایی هم دارد درباره اصلاحات اساسی به‌ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد از هر اصلاح‌طلبی اصلاح‌طلب‌تر است و اصولا موضوع این نیست که حتماً یک اصلاح طلب پیروز انتخابات شود، از نظر من نتیجه و کارآمدی مهم است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بر تقدم کارآمدی برای حل مشکلات فعلی بر تقسیم‌بندی‌های سیاسی تاکید کرد و گفت: برای مردم در وهله اول معیشت، کار و رفاه اقتصادی و بعد امنیت اجتماعی و روانی مهم است. مردم به خاستگاه و جریان سیاسی نگاه و توجه نمی‌کنند بلکه به شخصی رای می‌دهند که مطالباتشان را از زبان او بشنوند.

طباطبایی درباره نقد درون جریانی و اصلاح اصلاحات، گفت: اصلاح‌طلبان ابتدا به اعتمادسازی مجدد نیاز دارند و قبل از هر اقدامی باید اصلاح روش‌های خود را در دستور کار قرار دهند و بعد به اصلاح و تنظیم رابطه خود با مردم و حاکمیت بپردازند.

وی تاکید کرد: برخی خیال می‌کنند اگر اعتماد مردم به اصلاح‌طلبان از بین برود آنها به سوی اصولگرایان می‌روند در حالیکه تجربه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خلاف این را نشان داد و مجلس یازدهم با سبد رای ثابت اصولگرایان شکل گرفت.

طباطبایی خاطرنشان کرد: معتقدم کسی که همچنان مردم به او دارند، اگر برنامه داشته باشد و بتواند اعتماد از دست رفته را احیا و ترمیم کند، محور انسجام و نهایتا مشارکت حداکثری خواهد بود. ممکن است افرادی وارد کارزار انتخابات شوند و با شعار و برنامه عامه پسند در صدد جذب و جلب آرا مردم باشند. ممکن است در همین انتخابات پیش‌رو، افرادی از هر دو جناح شعارها و وعده‌های خوبی و بدهند ولی چون امتحان پس داده‌اند و مردم به آنها اعتماد ندارند، به شعارها و برنامه‌های آنها هم توجه نمی‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: کسانی باید وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شوند که مردم حداقل اعتماد را به آنها داشته باشند. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید با برنامه وارد عرصه انتخابات شده و برای پیاده سازی اهدافش، برنامه‌ای در آستین داشته باشد.

وی با بیان اینکه شاهد غیبت یک نوع استراتژی راهبردی در جریان اصلاحات هستیم، گفت:بی‌برنامگی نه تنها میان اصلاح‌طلبان که بین همه گروه‌ها و جناح‌های کشور وجود دارد و شاهد نوعی سردرگمی نسبت به شرایط موجود در کشور هستیم.

طباطبایی عنوان کرد: هر چه انتخابات رقابتی‌تر باشد مردم بیشتر مشارکت می‌کنند و همین مشارکت حداکثری مردم خود موجب اقتدار ایران خواهد شد، فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری شود و چه اتفاقی بیفتد.

وی در پیش‌بینی خود از انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تاکید کرد: در این انتخابات یک بار دیگر مردم جناح‌ها، گروه‌ها، دولت، کشور و همه را غافلگیر می‌کنند این غافلگیری می‌تواند با مشارکت بسیار زیاد آنها و یا با سکوت معنادارشان رقم بخورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها