عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بازگشت ارزهای صادراتی نرخ ارز را کاهش می‌رهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین همکاری تجار در این حوزه می‌تواند به کاهش هر روزه نرخ ارز و در نتیجه برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا کمک کند.

بازگشت ارزهای صادراتی نرخ ارز را کاهش می‌رهد
کد خبر: 421751
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی نژاد با تاکید بر ضرورت رعایت استقلال بانک مرکزی با هدف بهبود وضعیت بازار، گفت: در شرایط فعلی دولت باید بدون مداخله در امور مالی واگذار شده به بانک مرکزی اجازه هر نوع اقدام مثبتی را به تیم اقتصادی بدهد.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع ارزهای دولتی نیز عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه معضلات عدیده ای را رقم زد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت ارزی در کشور باید دقت بسیاری در توزیع آن صورت بگیرد، در غیر اینصورت تکرار وضعیت فعلی دور از ذهن نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی و مقابله با درخواست های کاذب در این حوزه می توانیم تا حدودی قیمت ها را در بازار ساماندهی کنیم، گفت: تامین ارز ضروری بدون مداخله های غیر ضرور می تواند قیمت ها را در بازار ارز ساماندهی کند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه باید سیاست های جدیدی از سوی تیم اقتصادی دولت در بحث ساماندهی بازار اتخاذ شود، افزود: بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین همکاری تجار در این حوزه می تواند به کاهش هر روزه نرخ ارز و در نتیجه برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تصمیم سازی در سران قوا برای کمک به بانک مرکزی در مسیر ساماندهی ارزی کمک ساز خواهد بود، گفت: باید زمینه افزایش ورودی ارز به کشور بیشتر شده تا به این ترتیب قیمت ها به کانال نرخ واقعی هدایت شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها