یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

به نفع آمریکا نیست ترامپ برای بار دوم وارد کاخ سفید شود

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل می‌گوید: دیگر به نفع آمریکا نیست که ترامپ رئیس‌جمهورش باشد به دلیل اینکه ضربه زیادی به حیثیت آمریکا در عرصه بین‌المللی زد.

به نفع آمریکا نیست ترامپ برای بار دوم وارد کاخ سفید شود
کد خبر: 421770
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| «علی بیگدلی»، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، درباره تاثیرگذاری نتیجه انتخابات 2020 آمریکا و راهیابی یک دموکرات به کاخ سفید بر سیاست خارجی ایران گفت: الان خیلی زود است که بخواهیم درباره روی کار آمدن دموکرات‌ها اظهارنظر کنیم. به‌دلیل اینکه انتخابات آمریکا بر خلاف انتخابات کشورهای اروپایی قابل پیش‌بینی نیست حتی خود آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند، پیش‌بینی کنند که چه حزبی به پیروزی خواهد رسید اما ظرف 3-4 ماه گذشته، تحت تاثیر خیزش‌های اجتماعی بیماری کرونا مقدار زیادی ترامپ در میان طرفداران، محبوبیتش را از دست داد.

او با تاکید بر غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه انتخابات 2020 آمریکا توضیح داد: هنوز به‌طور کامل مشخص نیست چه کسی پیروز انتخابات 2020 خواهد شد اما به نظر من دیگر به نفع آمریکا نیست ترامپ رئیس‌جمهور، باشد به دلیل اینکه ضربه زیادی به حیثیت آمریکا در عرصه بین‌المللی زد.

هم روابطش را با اتحادیه اروپا هم با چین و روسیه از توازن خارج کرد هم در رابطه با ایران و ونزوئلا دستاورد مهمی نداشت؛ بنابراین به نفع آمریکا نیست او برای بار دوم، وارد کاخ سفید شود.

بیگدلی درباره تاثیرگذاری نتیجه انتخابات 2020 آمریکا بر انتخابات ایران اظهار کرد: اگر فرض کنیم دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند قطعا بر روی انتخابات ایران تاثیر خواهد داشت.

بایدن هم چند روز پیش تاکید کرد اگر به پیروزی برسد روابط خود را با ایران و کشورهای مسلمان، بهبود خواهند بخشید. البته شاید این هم به خاطر این باشد که بتواند رای مسلمان‌ها را در آمریکا به دست بیاورد اما قبلا هم اشاره کرده بود به برجام، برخواهد گشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به جلسه شورای امنیت عنوان کرد: به‌طور کلی رفتار و عملکرد ترامپ خیلی نتوانست برای آمریکا محبوبیت به وجود بیاورد، خودخواهی‌ها و خودشیفتگی‌هایی که در ترامپ وجود داشت، مقدار زیادی به پرستیژ آمریکا در سطح بین‌المللی ضرر وارد کرد.

از سویی دیگر در این جلسه اتحادیه اروپا مخصوصا سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان برای اینکه همه اختیارات خود را به دست آمریکا نسپارند با نظر آمریکا، موافق نبودند و طبیعی بود که چین و روسیه هم که صاحب حق وتو هستند، با پیشنهاد آمریکا موافقت نکنند. بنابراین یک نوع دهن‌کجی به آمریکا بود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها