بسته حمایتی آمریکا برای مقابله با کرونا به ارزش یک تریلیون دلار

وزیر خزانه داری آمریکا از رونمایی از بسته حمایتی جدید این کشور خبر داد.

بسته حمایتی آمریکا برای مقابله با کرونا به ارزش یک تریلیون دلار
کد خبر: 422184
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۷:۳۱:۵۶

اعتمادآنلاین| استیون منوچین با تمجید از حمایت نمایندگان مجلس سنا از بسته حمایتی جدید دولت گفت که بسته جدید نهایی شده و یک تریلیون دلار اعتبار برای آن تخصیص داده شده است. وزیر خزانه داری آمریکا از نمایندگان دموکرات کنگره خواست تا با همکاری نمایندگان جمهوری خواه این لایحه را به تایید نهایی برسانند.

به مانند بسته حمایتی قبلی، یارانه نقدی 1200 دلاری به شهروندان آمریکایی پرداخت خواهد شد و تخفیفاتی برای پرداخت بیمه بیکاری شاغلین در نظر گرفته شده است. منوچین با بیان اینکه امکان رسیدن به یک توافق سریع با دموکرات ها در خصوص اجرایی شدن این بسته وجود دارد، تسریع در اجرای این بسته را برای اقتصاد آمریکا بسیار مفید دانست و افزود دلیل برای معطل شدن بیشتر نمی بیند.

وزیر خزانه داری آمریکا با رد برخی از گمانه زنی ها در خصوص اینکه این بسته آخرین بسته حمایتی در برابر کرونا خواهد بود نیز افزود: این پنجمین بسته تخصیص یافته است اما اگر لازم شود آماده ایم بسته ششم یا هفتم را هم اجرایی کنیم، با این حال چیزی که واضح است این است که به همکاری هر دو حزب نیاز داریم.

نانسی پلوسی- رییس دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به انتقادات مقامات دولت ترامپ گفت که مقصر تاخیر در اجرای بسته حمایتی جدید، خود آن ها هستند و این مساله باعث شده است تا آمریکایی ها به مشقت بیافتند.

پلوسی با بیان اینکه دموکرات ها با جمهوری خواهان بر سر جزییات مزایای بیکاری پرداختی اختلاف نظر دارند گفت که نباید یک اعتبار یکسان برای همه افراد بیکار شده در نظر گرفته شود.

این بسته در صورت تصویب در کنگره باید به امضای دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا نیز برسد و در صورت اجرایی شدن، دومین بسته بزرگ حمایتی تخصیص داده شده در آمریکا برای مقابله با کرونا پس از بسته سه تریلیون دلاری قبلی خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها