عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

افزایش 380 هزار نفری متقاضیان بیمه بیکاری کرونا

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: شمار متقاضیان بیمه بیکاری در دوران شیوع کرونا 380 هزار نفر افزایش یافت.

افزایش 380 هزار نفری متقاضیان بیمه بیکاری کرونا
کد خبر: 422198
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی لطفی عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت : قبل از شیوع ویروس کرونا شمار متقاضیان بیمه بیکاری برابر با 220 هزار نفر و با بروز این بیماری و تعطیلی برخی کسب وکارها تعداد متقاضیان این بیمه به 600 هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: براساس تمهیدات دولت و سازمان تامین اجتماعی برای آسیب‌دیدگان کرونا مطابق با بخشنامه 17بندی دولت با هدف رونق تولید و کسب وکار، 20 درصد حق بیمه کارفرما لحاظ و کارگر و کارگاه‌ آسیب‌پذیر مورد حمایت واقع شد.

لطفی تصریح کرد: در این مدت همچنین به منظور حمایت از آسیب‌دیدگان این بیماری دفترچه‌های بیمه متاثر از ویروس کرونا تمدید و دریافت بیمه‌ها (برای برخی از مشاغل که به جهت شیوع کرونا با خطر روبه‌رو شد) به تعویق افتاد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تفویض اختیار تقسیط کارفرمایان نیز یادآور شد: براساس این امتیاز مدیران و کارفرمایان باتوجه به وضعیت بیمه‌شدگان در عدم توان پرداخت بیمه معوقه به مدت 60 ماه (جهت پرداخت) تامل می‌کنند.

وی افزود: حذف تمدید دفترچه‎‌های بیمه، پرداخت غرامت به کارگران و همچنین پرداخت حقوق بیماران مبتلا به کرونا در دوران بستری نیز از دیگر اقدامات مهم این سازمان محسوب می‌شود.

لطفی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای ثابت ستاد ملی مقابله با کرونا باید به 43 میلیون نفر از بیمه‌شدگان کشور خدمات ارائه کند؛ اما با توجه به شرایط کنونی (بروز بحران کرونا) در هر یک از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی به شهروندان به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا به 90 درصد از واجدین شرایط (990 هزار و 343 نفر) پرداخت شده است. مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز گفته است: مطابق با دستورالعمل اجرایی «پرداخت بابت ایام بیکاری دوره شیوع بیماری کرونا از محل منابع صندوق توسعه ملی» مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پرداخت مقرری برای 213 هزار و 16 نفر در اسفند 98، تعداد 446 هزار نفر در فروردین 99 و تعداد 331 هزار و 327 نفر در اردیبهشت 99 انجام شده است.

به گفته وی، این پرداخت‌ها از محل مبلغ تخصیص‌یافته از جانب سازمان برنامه و بودجه کشور به همت خزانه‌داری کل کشور انجام می‌شود که نزدیک به 90 درصد از متقاضیان را شامل و پرداخت 10 درصد دیگر از متقاضیان نیز در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها