کد خبر: 422386
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

علی باقری، دبیر ستاد حقوق بشر:

دادستان کل کشور تعقیب قضایی متعرضان به هواپیمای مسافربری ماهان را پیگیری کند

معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به «تعرض ماجراجویانه جنگنده‌های ارتش آمریکا به پرواز 1152 هواپیمایی ماهان» گفت: لازم است دادستان کل کشور نیز براساس ماده 290 قانون آئین دادرسی کیفری رأساً علیه دولت آمریکا و ارتش تروریستی این کشور در منطقه (سنتکام) و فرمانده آن اعلام شکایت نماید.

دادستان کل کشور تعقیب قضایی متعرضان به هواپیمای مسافربری ماهان را پیگیری کند
کد خبر: 422386
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی باقری، معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به "تعرض ماجراجویانه جنگنده‌های ارتش آمریکا به پرواز 1152 هواپیمایی ماهان" گفت: لازم است دادستان کل کشور نیز بر اساس ماده 290 قانون آئین دادرسی کیفری رأساً علیه دولت آمریکا و ارتش تروریستی این کشور در منطقه (سنتکام) و فرمانده آن اعلام شکایت نماید.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به "تعرض ماجراجویانه جنگنده‌های ارتش آمریکا به پرواز 1152 هواپیمایی ماهان" گفت: این اقدام تهدید عملی حق حیات مسافران پرواز ماهان و نیز تهدید عملی حق آزادی و امنیت پرواز هواپیمای ایرانی در کوریدور رسمی هواپیمایی بین‌المللی است.

وی افزود: صرف‌نظر از شکایت هواپیمایی ماهان و هر یک از مسافران ایرانی و غیرایرانی این پرواز، لازم است دادستان کل کشور نیز بر اساس ماده 290 قانون آئین دادرسی کیفری رأساً علیه دولت آمریکا و ارتش تروریستی این کشور در منطقه (سنتکام) و فرمانده آن اعلام شکایت نماید.

رییس قوه قضاییه نیز در واکنش به این پیشنهاد، دادستان کل کشور را مأمور تنظیم شکایت از عاملان تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها