یک هیات ویژه در خصوص سقوط هواپیما از ایران به اوکراین می‌رود

«دمیترو کوله‌با» وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که یک هیات ایرانی برای گفت‌وگو درباره هواپیمای اوکراینی به کی‌یف سفر خواهد کرد.

یک هیات ویژه در خصوص سقوط هواپیما از ایران به اوکراین می‌رود
کد خبر: 422407
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۲۱:۴۰:۰۶

اعتمادآنلاین| کوله‌با گفت که این هیات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برای رایزنی درباره پرداخت غرامت به خانواده‌های بازماندگان در اوکراین خواهد بود.


وی که در جریان سفرش به لهستان در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، اظهار داشت: نمی‌توانم رقم نهایی غرامت را اعلام کنم. رقم نهایی پس از رایزنی‌ها مشخص خواهد شد.


«محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بینالملل وزارت امور خارجه ایران سه‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود: هیات ایرانی هشتم و نهم مرداد ماه برای مذاکره و رایزنی با طرف اوکراینی راهی کی‌یف می‌شود.


وی درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس گفت: به عنوان کشوری که این واقعه تاسف‌بار در آن اتفاق افتاده است، در این مدت آنچه را که وظیفه ما بود مطابق مقررات بین‌المللی و همچنین مقررات ایران انجام داده‌ایم و طبق کنوانسیون شیکاگو به ترتیب جلو رفتیم. زمان سقوط از کشورهایی که اتباع‌شان جان‌شان را از دست دادند، دعوت کردیم در تحقیقات مشارکت داشته باشد که در این راستا میزبان هیات‌های بزرگی از همه کشورها به‌ویژه از اوکراین و کانادا بودیم.


یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی سال 98 از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.


جعبه‌های سیاه روز جمعه 27 تیرماه امسال با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه‌ها و تیم تخصصی از محل این سازمان به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و به پاریس ارسال شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها