کد خبر: 422963
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

سازمان عفو بین الملل:

کودکان رها شده از چنگ داعش همچنان گرفتار آسیب روحی هستند

سازمان عفو بین الملل امروز پنجشنبه هشدار داد حدود 2 هزار کودکان رها شده از چنگ گروه تروریستی داعش در سالهای اخیر همچنان گرفتار آسیب روحی و جسمی هستند.

کودکان رها شده از چنگ داعش همچنان گرفتار آسیب روحی هستند
کد خبر: 422963
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عفو بین الملل در گزارش جدید خود براساس دهها مصاحبه انجام شده در شمال عراق به این نتیجه رسید که هزار و 992 کودکی که با شکنجه، سربازی اجباری، تجاوز و دیگر موارد سوءاستفاده از آنها توسط داعش مواجه بوده اند مراقبت های لازم را دریافت نمی کنند.

مَت ولز معاون رئیس گروه واکنش بحران عفو بین الملل گفت: هر چند کابوس گذشته این کودکان تمام شده است سختی های آنها همچنان باقی است.

وی افزود: تا به امروز بازماندگان کودک از «صدمات بلندمدت ناتوان کننده» در کنار اختلالات استرسی بعد از ضربه روحی، نوسانات روحی، پرخاشگری و اختلال استرسی بعد از حادثه رنج می برند.

بسیاری از این کودکان در شرایط به خانواده های خود بازگردانده شده اند که گرسنگی، شکنجه و اجبار در انجام امور یا شرکت در جنگ را تجربه کرده اند و در بسیاری از موارد چنین تجاربی تاثیری بسزا در سلامت آنها دارد.

این گزارش افزود: در حالی که برخی از این کودکان با برخی بیماری های قابل درمان مانند کم خونی یا گال (بیماری انگلی) نزد خانواده هایشان باز می گردند دیگران دچار صدمات بلندمدت و ناتوان کننده، بیماری یا شرایط مشابه هستند.

عفو بین الملل گزارش داده که دسترسی به اموزش می تواند به بازگرداندن کودکان آسیب دیده به جامعه کمک کند اما ده ها هزار ایزدی هنوز در اردوگاه های آوارگان محروم از آموزش بسر می برند. بسیاری از آنها به دلیل پرداخت هزاران دلار به قاچاقچیان برای آزاد کردن خویشاوندان ایزدی خود بدهکار هستند.

مادران ایزدی که زور به ازدواج جنگجویان داعش درآمده اند برای درمان زخم های روانی خود دست و پنچه نرم می کنند و به دلیل کودکانی که از پدرانی داعشی به دنیا آورده اند انگشت نما می شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها