کد خبر: 422987
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عید قربان، عید آرزوها است

سید محمد واعظ موسوی گفت: عید قربان عید آرزوها و آمال‌ها است. در این روز حاجیان پس از روزها تلاش و کوشش، با یاد ابراهیم پیامبر و اسماعیل پیامبر، از لباس احرام خارج شده و می‌توانند به زندگی عادی برگردند. البته زندگی‌ای که با زندگی قبل از احرام تفاوت‌های زیادی پیدا کرده و عارفانه و عاشقانه شده است.

عید قربان، عید آرزوها است
کد خبر: 422987
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عید قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان همه دنیا است. روزی که به طور ویژه هر ساله مورد توجه واقع می‌شود و حاجیان از کشورهای مختلف در سرزمین وحی به قربانی کردن می‌پردازند. هر چند که این وضعیت امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا محدود شده اما همچنان عید قربان و سنت بزرگ قربانی کردن در ایران و سایر کشورهای با جمعیت مسلمان برقرار است.

سیدمحمد واعظ موسوی، رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علیمه قم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره فضیلت‌های عید قربان اظهار داشت: دهم ذی‌الحجه روزی بسیار میمون و مبارک است. عید بزرگ قربان یکی از روزهای بسیار مهم و ارزشمند برای مسلمانان است. هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، حاجی‌ها از حضور در منا و قربانی کردن آروزها و آمال‌شان در جوار معبود و همچنین اظهار سرسپردگی و بندگی در آن مکان بسیار مقدس محروم شدند، اما امیدواریم انشاءالله تفضلات الهی شامل همه پیروان دین مبین اسلام شود تا خودمان را به عنوان بنده مخلص معرفی کنیم و در پیروی محض و اطاعات کامل از اصول دین به توفیق برسیم.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش گفت: عید قربان عید آرزوها و آمال‌ها است. در این روز حاجیان پس از روزها تلاش و کوشش، با یاد ابراهیم پیامبر و اسماعیل پیامبر، از لباس احرام خارج شده و می‌توانند به زندگی عادی برگردند. البته زندگی‌ای که با زندگی قبل از احرام تفاوت‌های زیادی پیدا کرده و عارفانه و عاشقانه شده است. یعنی حاجیان با معرفت و شناختی که از صحرای عرفات و با شعور و درکی که از سرزمین مشعر پیدا کرده‌اند، بیش از پیش خودشان را مقید به اصول اسلامی و اخلاقی می‌بینند.

او همچنین تصریح کرد: عید قربان همچنین یادآور فداکاری دو پیامبر بزرگ الهی ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) است. در این روز اظهار همراهی و همدردی با فقرا و مستضعفین بر مسلمانان تکلیف است. به همین دلیل و با توجه به شرایط نگران‌کننده‌ای که در کشور به وجود آمده‌، لازم است هم‌میهنان به بهانه عید عظیم قربان توجه لازم را برای امور خیر و رسیدگی به محرومین داشته باشند تا نشان بدهند، پیروان واقعی پیامبران و اهل بیت(ع) هستند. اساسا یکی از توصیه‌های مهم دین اسلام به مسلمانان این است که افراد نسبت به شرایط هم‌نوعان خود بی‌تفاوت نباشند.

سیدمحمد واعظ موسوی، در پایان گفت: پیامبر اسلام در آخرین حج خود توصیه کردند که حداقل سه بخش از قربانی به فقرا اختصاص داده شود. این توصیه نشانگر این است که در عین حال که نفس‌مان را در روز عید قربان، قربانی می‌کنیم و به ارتباط تنگاتنک با خدا می‌رسیم، باید با جامعه و مردم هم ارتباط نزدیکی داشته باشیم.

چکیده گفت‌وگو با سیدمحمد واعظ موسوی

-زندگی حاجیان پس از احرام عارفانه و عاشقانه خواهد شد

-اظهار همراهی و همدردی با فقرا و مستضعفین در روز عید قربان بر مسلمانان تکلیف است

-هم‌میهنان به بهانه عید عظیم قربان توجه لازم را برای امور خیر و رسیدگی به محرومین داشته باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها