«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زنان در زندان‌های کره‌شمالی چه وضعیتی دارند؟

کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد روایت صد زن اهل کره‌شمالی را که مدتی در بدترین وضعیت انسانی در اردوگاه و زندان‌های این کشور حضور داشتند مستند کرد.

زنان در زندان‌های کره‌شمالی چه وضعیتی دارند؟
کد خبر: 423226
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد روایت صد زن اهل کره‌شمالی را که مدتی در بدترین وضعیت انسانی در اردوگاه و زندان‌های این کشور حضور داشتند مستند کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رویترز به نقل از گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل خبر داد: زنانی که در کره‌شمالی گذارشان به اردوگاه‌های بازداشت یا زندان بیفتد به طور حتم شکنجه، تعرض و اشکال مختلفی از خشونت را از جانب مسئولان امنیتی و پلیس متحمل می‌شوند.

این صد زن که طی سال‌های 2009 تا 2019 در جریان تلاش‌های ناکام‌شان برای فرار از کشور دستگیر و زندانی شده‌اند بعد از آزادی، در گفت‌وگو با کارشناسان سازمان ملل که در کشور همسایه کره‌جنوبی پای صحبت آنها نشستند، برخی از داستان‌های شکنجه، محرومیت از غذا و خواب و حتی نور و هوای آزاد را که در دوره بازداشت به چشم دیده‌اند تشریح کردند.

بسیاری از این زنان که موفق شده‌اند به کره‌جنوبی فرار کنند بازگو کردند که در معرض شکنجه و عملیات بازرسی فیزیکی اهانت‌آمیز مستمر قرار گرفته و مجبور به سقط جنین شده‌اند. این در حالی است که از سوی مسئولان این مراکز نیز مورد تجاوز قرار می‌گرفتند.

در این گزارش آمده که جمع‌آوری اطلاعات از کشوری همچون کره‌شمالی که به شدت بسته است کاری بسیار دشوار محسوب می‌شود، از این رو راستی‌آزمایی گفته‌های این افراد ممکن نیست.

یکی از مسئولان این کمیته بین‌المللی اعتراف کرد که گزارش مذکور در راستای طرح فشار بر پیونگ‌یانگ برای بهبود شرایط نگهداری زندانیان تهیه شده است.

تا لحظه تهیه این خبر کره‌شمالی هیچ واکنشی به این گزارش که تحت عنوان «من هنوز درد را احساس می‌کنم» تهیه شده نشان نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها