توضیح تازه اوقاف:

قریه ملار وقف است نه قله دماوند!

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف گفت: ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست‌، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضائیه نیز موید این مطلب بوده است و موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد.

قریه ملار وقف است نه قله دماوند!
کد خبر: 423396
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی باقرزاده، مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف اضافه کرده است: ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست‌، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضائیه نیز موید این مطلب بوده است و موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ماجرای وقف کوه دماوند گفت: موقوفه قریه ملار مربوط به 90 سال پیش است. پهلوی اول این ملک را تملک کرد و در سال 1321 که قانون املاک واگذاری تصویب شد این موضوع در دادگاه مطرح شد و با رای هیات رسیدگی موضوع قانون املاک واگذاری، سند مالکیت باطل شد.

مجتبی باقرزاده گفته است: طبق رای دیوان عالی کشور در سال 1374وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شد و بر اساس همین دادنامه در سال 84سند مالکیت موقوفه که با نیت بهداشت عمومی مردم، عمران و عزاداری محرم درمنطقه است، صادر شد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف اضافه کرده است: ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست‌، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضائیه نیز موید این مطلب بوده است و موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد.

وی از مدیرکل حقوقی سازمان جنگل‌ها نیز پرسیده: نقض رای دیوان عالی کشور براساس رای کدام دادگاه صورت گرفته و آیا اداره ثبت راسا مبادرت به ابطال سند ادعائی ایشان کرده است؟

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها