تحویل سیستم‌های موشکی اس-400 روسیه به چین تکمیل شد

یکی از منابع دیپلماتیک نظامی روسیه امروز (دوشنبه) گفت، این کشور تحویل دومین محموله از سیستم‌های موشکی اس-400 تریومف را به چین از طریق دریا تکمیل کرده است.

تحویل سیستم‌های موشکی اس-400 روسیه به چین تکمیل شد
کد خبر: 423446
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۰۸:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع اعلام کرد: تحویل دادن دومین بخش از سامانه‌های اس-400 روسی شامل دو بخش از وسایل پرتابی، ایستگاه‌های رادیویی، تجهیزات خدماتی و انرژی، قطعات یدکی و ساز و کار به چین تکمیل شده است. دولت پکن بیش از 120 موشک هدایت شونده ضد هوایی را دریافت کرده است.

این منبع دیپلماتیک نظامی روسیه همچنین اعلام کرد، گواهی انتقال این سامانه‌ها در دسامبر 2019 در چین به امضای دو طرف رسید و شامل 18 ماه ضمانت خدمات تجهیزات از طرف روسی می‌شود.

چین نخستین خریدار سامانه‌های اس-400 تریومف از روسیه است. روسیه در سال 2014 با چین چنین قراردادی را امضا کرده بود.

سامانه‌های مذکور سیستم‌های موشکی سطح به هوای دوربرد و میان برد هستند و در سال 2007 عملیاتی شده‌اند. این سامانه‌ها برای تخریب موشک‌های کروز، بالستیک و هواپیماها طراحی شده و می‌توانند علیه تاسیسات موشکی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

روسیه قراردادهایی را برای ارسال این سامانه‌ها با چین، ترکیه و هند امضا کرده است؛ ارسال آنها به ترکیه از 12 ژوئیه آغاز شده و برای هند نیز انتظار می‌رود که اواخر سال جاری میلادی باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها