«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| جزیره‌ای که ساکنانش به کرونا مبتلا نمی‌شوند

عدم ابتلای ساکنان یک جزیره کوچک در ایتالیا به کرونا با وجود حضور شماری از مبتلایان به ویروس کرونا در میان آنها دانشمندان و پزشکان را متحیر کرده است.

ویروس کرونا| جزیره‌ای که ساکنانش به کرونا مبتلا نمی‌شوند
کد خبر: 423683
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عدم ابتلای ساکنان یک جزیره کوچک در ایتالیا به کرونا با وجود حضور شماری از مبتلایان به این ویروس در میان آنها دانشمندان و پزشکان را متحیر کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، اهالی جزیره کوچک «جیگیلو» واقع در حد فاصل سواحل ایتالیا و جزیره کرس تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

این مساله را اولین‌بار یکی از محققان بیماری سرطان دریافت که بعد از ورود به جزیره مادری خود به دلیل قرنطینه در همان جا محبوس شده بود.

پائولا موتی، پژوهشگر بیماری سرطان، که هرازچندگاهی برای استراحت به خانه پدری خود در این جزیره می‌آید بعد از انتشار اخباری در رابطه با ابتلای شماری از مسافران و غیربومی‌های جزیره به ویروس کرونا خود را برای یک اپیدمی بزرگ این جزیره آماده کرد.

او در این رابطه گفت: با اینکه 800 سکنه این جزیره هیچ اعتنایی به فاصله‌گذاری اجتماعی نداشتند، اما متوجه شدم هیچ‌یک از آنها به ویروس کرونا مبتلا نشده است، از این رو تصمیم گرفتم برای اطمینان بیشتر این اطلاعات را با تنها پزشک جزیره نیز در میان بگذارم.

پزشک جزیره نیز که از 40 سال پیش در آن زندگی می‌کند، گفت: من هم ابتدا نگران همه‌گیری ویروس کرونا در جزیره بودم، اما با کمال تعجب هیچ‌یک از بومی‌های جزیره به این بیماری مبتلا نشدند.

پائولا در ادامه گفت‌وگوی خود تاکید کرد: در همه‌گیری‌های سابق همچون شیوع بیماری حصبه اکثر ساکنان این جزیره هم به آن مبتلا شدند، اما به اعتراف پزشک جزیره با وجود فراگیری شیوع ویروس کرونا در ایتالیا و بیمار شدن مسافرانی که به این جزیره آمده‌اند، هیچ‌یک از اهالی اصلی آن به بیماری کووید-19 مبتلا نشدند و این یک امر تعجب‌آور است که دلیلی برای آن پیدا نکردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها