عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تشکیل وزارت بازرگانی هیچ تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت‌ها ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فرصت زیادی تا پایان دولت باقی نمانده است و بنابراین تشکیل وزارت بازرگانی به اجرای کامل و مؤثر نمی‌انجامد.

تشکیل وزارت بازرگانی هیچ تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت‌ها ندارد
کد خبر: 423719
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۹:۱۴

اعتمادآنلاین| رضا تقی‌پور، با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند، گفت: با توجه به بی‌ثباتی بازار و افزایش شدید قیمت‌ها، دولت باید هر چه سریع‌تر گزینه وزارت صمت را به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رأی اعتماد معرفی کند.

وی بیان کرد: طبق قانون، سرپرست وزارت صمت تا 22 مرداد ماه می‌تواند در این وزارتخانه فعالیت کند و بر این‌اساس دولت باید به قانون تمکین کرده و در مهلت باقی مانده گزینه خود برای وزارت صمت را به مجلس معرفی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به جهت گرانی‌های افسارگسیخته و بی‌ثباتی قیمت‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند و در این شرایط لازم است که وزیر صمت تعیین شود تا بلکه شاهد ثبات بیشتری در وضعیت بازار و قیمت‌ها به ویژه قیمت کالاهای اساسی باشیم.

تقی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علت تعلل دولت در معرفی وزارت صمت، تفکیک این وزارتخانه به دو وزارتخانه صنعت و معدن و وزارت بازرگانی است، گفت: فرصت زیادی تا پایان دولت باقی نمانده است و حتی اگر این موضوع قابل طرح باشد، به اجرای کامل، مؤثر و مثبت نمی‌انجامد.

وی تصریح کرد: تصمیم خردمندانه این است که دولت در این شرایط به قانون توجه کند و هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند تا بلکه وضعیت بازار ساماندهی شود که قطعاً این تصمیم به نفع مردم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها