وهاب عزیزی:

محرم 99 از فضای مجازی بیشتر بهره خواهیم برد

فعال اصولگرا گفت: می‌توان در محرم امسال کشور را به عنوان یک حسینه و محفلی برای عزاداری ایام محرم در نظر گرفت تا مردم از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی پای روضه سالار شهیدان بنشینند.

محرم 99 از فضای مجازی بیشتر بهره خواهیم برد
کد خبر: 423739
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان مبنی بر اینکه اطعام ماه‌محرم می‌تواند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل کمک مؤمنانه به دست خانواده‌ها برسد. گفت: در آستانه سالگرد شهادت امام حسین (ع) و یارانش، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، شیوه و چگونگی برگزاری عزاداری‌ها فکر و ذهن عاشقان آن حضرت را مشغول کرده است که رهبر انقلاب هم در سخنرانی عید سعید قربان، مسیر و تکلیف را مشخص فرمودند.

فعال اصولگرا گفت: تعیین ملاک و معیار برگزاری عزاداری‌ و تجمعات را کارشناسان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند که دارای نکات کلیدی است، که اولین نکته‌ پویایی مذهب تشیع و وجود عقلانیت در آن است.

عزیزی افزود: نکته بعدی خروج از بن بست و تبدیل تهدید‌ها به فرصت است؛ زیرا ویروس کووید 19 زندگی همه جوامع را تحت تاثیر قرار داده و روابط فیزیکی و اجتماعات را محدود کرده است، اما عاشقان امام حسین (ع) با تغییر شکل و حفظ ماهیت، وظایف خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهند.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه با کم شدن ارتباط و فاصله فیزیکی، ارتباط قلبی بیشتر شده است، در تلاشیم که در این محرم با مشارکت در حرکت‌های مومنانه، با نیت نزدیک شدن به خدا و عشق به آل طا‌ها، نذورات به شکل مناسب در سطح وسیع و با کیفیت مطلوب به دست عزاداران برسد.

فعال اصولگرا بیان کرد: نکته دیگر استفاده از فرصت فضای مجازی است و همانطور که مقام معظم رهبری به اقتضای شرایط از طریق فضای مجازی با مردم صحبت می‌کنند؛ بهتر است که برگزاری مراسم عزاداری‌ محرم هم از این طریق انجام شود. یعنی در محرم امسال کل کشور را به عنوان یک حسینه واحد و محفلی برای عزاداری ایام محرم در نظر گرفت تا مردم از طریق رسانه‌های جمعی پای روضه سالار شهیدان بنشینند با این طرح همه منازل شیعیان جزئی از حسینه بزرگ ایران اسلامی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها