کد خبر: 423775
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۱:۳۴:۵۹
| |

صباح زنگنه:

هدف آمریکا حفاظت از رژیم صهیونیستی است

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره اهداف آمریکا در منطقه گفت: هدف آمریکا حفظ امنیت اسرائیل است و در همین راستا تلاش می کند تا ارتباط ایران با نیروهای مقاومت را قطع کند؛ ما باید ارتباط مان را تا پایان دادن به این نوع سلطه گری آمریکا توسعه دهیم.

هدف آمریکا حفاظت از رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 423775
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۱:۳۴:۵۹

اعتمادآنلاین| صباح زنگنه، در ارزیابی خود از بیانات اخیر رهبری مبنی بر قصد آمریکا برای قطع رابطه ایران با جریان‌های مقاومت گفت: طبیعتا جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که محیط خود را امن کند و از این جهت امنیت عنصر اساسی و استراتژیک برای ایران است که شامل جان انسان ها و محیط زندگی، رفت و آمدهای تجاری، سیاحتی و اقتصادی است.


وی افزود: در واقع این امنیت با توجه به منافع کشور در منطقه قابل حصول است، البته آمریکا به دنبال این است که کشورهای قدرتمند را تضعیف و یا مطیع خودش کند تا درمدار سیاست های آمریکا بچرخند.


این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: هدف دوم آمریکا حفاظت از امنیت و موجودیت رژیم صهیونیستی یعنی غلبه نظامی، سیاسی، اقتصادی و حتی سرزمینی رژیم صهیونیستی بر کشورهای منطقه است.


زنگنه اظهار کرد: ایران نیز منافعی را به طور تاریخی و فرهنگی در منطقه دارد و لذا حفظ امنیت را جزو وظایف خودش می داند و آمریکا هم درصدد تضعیف هر چیزی است که به امنیت ایران کمک کند.


وی تصریح کرد: به عنوان مثال ایران با توجه به روابطش با سوریه و لبنان می خواهد از طریق زمینی، دریایی و هوایی تجارت انجام دهد در مقابل آمریکا تلاش می کند تا چنین اتفاقی نیفتد و ارتباط کشورهای مقابل ایران قطع شود.


نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی افزود: این سیاست آمریکا، سیاست یک حزب نیست بلکه ذاتی است و حاکمیت آمریکا بر این سیاست استوار است در نتیجه تلاش می کنند ارتباط ایران را با نیروهای مقاومت قطع کنند و ما باید در مقابل روابط مان را با مقاومت توسعه دهیم. شاید کار پر زحمتی باشه اما در نهایت به هدف خود که پایان دادن به سلطه‌ گری آمریکا است، می رسیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها