اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران:

چوب لای چرخ دولت گذاشتن خط‌مشی تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی می‌گوید: نمایندگانی که دولت را تخریب می‌کنند علاقه‌مند به بهبود زندگی مردم نیستند بلکه پیگیرند که ایده‌های درون‌تشکیلاتی خودشان را از طریق دولت، پیاده کنند.

چوب لای چرخ دولت گذاشتن خط‌مشی تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم است
کد خبر: 423893
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی می گوید: در حالی که دولت در یک سال باقی مانده می خواهد تلاش کند تا اوضاع کشور بهبود یابد، اما وزرا هرروز باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشند و این کار انرژی دولت را می گیرد.

وی تاکید می کند: نمایندگانی که دولت را تخریب می‌کنند علاقه مند به بهبود زندگی مردم نیستند بلکه پیگیرند که ایده‌های درون‌تشکیلاتی خودشان را از طریق دولت، پیاده کنند. گفت‌وگوی کوتاه با این چهره سیاسی را در ادامه می‌خوانید:

*در شرایطی که دولت دوازدهم در آخرین سال فعالیت خود به دنبال دستیابی به اهدافی است که با معیشت مردم و آرامش روانی آنان گره خورده و در عین حال موانعی جدی و بی‌سابقه از جنس تحریم و شیوع کرونا و... نیز در پیش است، برخی نمایندگان مجلس یازدهم از بدو تشکیل مجلس، حملات تندی به دولت داشته اند. نمونه آن در احضار «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه و «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات به مجلس آشکار است. ارزیابی شما از رفتار مجلس چیست؟

کسانی که در مجلس تلاش می‌کنند دولت را تخریب کنند به خاطر این است که خواسته‌ها و امیال خود را در وجود این دولت نمی‌بینند. دولت در حال پیشبرد برنامه‌های مصوب در مجلس قبلی و در برنامه ششم است اگر قرار بر نقد این برنامه و اصلاح آن باشد، نمایندگان باید کارشناسانه این برنامه را بررسی و اشکالاتش را برطرف کنند نه اینکه بخواهند با تخریب دولت، از توان اجرای آن بکاهند. آنهایی که به دنبال نقد دولت هستند اگر نقدشان جنبه اصلاحی و رفع مشکلات را داشته باشد دولت آن را می‌پذیرد اما وقتی نقد، بعد تخریبی به خود می گیرد دیگر نمی توان گفت رویکرد خیرخواهانه ای در کار است.

تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم از بدو فعالیت خود، سمت و سوی تخریبی در پیش گرفته‌اند. اما پس از این که رهبری خطاب به همین نمایندگان فرمودند شما حق ندارید نسبت‌های ناروا به مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی دهید، فعلا سکوت پیشه کرده اند اما در عمل چوب لای چرخ دولت گذاشتن را به عنوان یک خط مشی در نظر گرفته اند و آن سوال مکرر از وزرا است. آنها مدام دولت را به گوشه رینگ کشانده و بهانه گیری می کنند در حالی که دولت در یک سال باقی مانده می خواهد تلاش کند تا اوضاع کشور بهبود یابد، اما هرروز باید وزرا به نمایندگان مجلس پاسخگو باشند. اگر دولت مدام بخواهد به سوال مجلسی‌ها جواب دهد دیگر کی فرصت می کند برای رفع مشکلات کشور کاری انجام دهد؟ هر روز احضار و سوال پرسیدن از وزرا، انرژی دولت را می گیرد. نماینده‌هایی که دولت را تخریب می کنند توجهی به بهبود زندگی مردم ندارند بلکه پیگیرند که ایده‌های خودشان را از طریق دولت، پیاده کنند.

*وظیفه دولت و سایر قوا و ارگان‌ها در یک سال پایانی کار دولت روحانی چیست؟

دولت متولی اصلاح امور جامعه، رفع مشکلات مردم و بهبود شرایط زندگی شهروندان است. من فکر می کنم همه ما چه در دولت و چه مردم و چه نخبگان جامعه، دنبال این هستند که افراد جامعه، زندگی بهتری را تجربه کنند و مشکلاتشان به نحوی حل شود.

دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای حل مشکلات جامعه برنامه مدونی دارد، هم در عرصه سیاسی، هم اقتصادی و غیره. بنابراین در مجال باقیمانده از عمر این دولت، همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم کمتر شود چه نمایندگانی که امروز بر مسند مجلس نشسته اند و چه آنهایی که در دستگاه قضا هستند باید هم فکری کنند تا گرفتاری‌های مردم رفع شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها