گرانی تعرفه‌های مصرف اینترنت به ضرر بخش‌های فرودست جامعه است

کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به گران‌شدن تعرفه‌های مصرف اینترنت در کشور گفت: گران‌شدن تعرفه‌ها به ضرر بخش‌های فرودست جامعه و نافی حق دسترسی مناسب و شایسته به اینترنت است.

گرانی تعرفه‌های مصرف اینترنت به ضرر بخش‌های فرودست جامعه است
کد خبر: 423917
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۱:۱۶

اعتمادآنلاین| کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: گران شدن تعرفه‌های مصرف اینترنت به ضرر بخش‌های فرودست جامعه و نافی حق دسترسی مناسب و شایسته به اینترنت است.

سومین جلسه کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت ایران از زمان شیوع کرونا روز سه‌شنبه با موضوع کرونا روز سه‌شنبه برگزار و سیاست‌های دولت در زمینه تجمعات بزرگ (کنکور و مراسم‌های عزاداری ماه محرم) در دوران کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه اقدامات دولت در مواجهه با کرونا در چندماه اخیر از انسجام کافی برخوردار نیست، ‌اعلام کرد: معلوم بود همه‌گیری کرونا ماه‌ها و به احتمال زیاد تا آخر سال 1399 و چه بسا تا آخر سال 1400 گریبانگیر جامعه باشد.

این تشکل حزبی با بیان اینکه ضمانت اجرای تمهیدات دولت در قبال رخدادهایی مانند برگزاری کنکور چندان روشن نیست، تاکید کرد که مبنای تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور و دیگر تجمعات بزرگ باید نظرات کارشناسیِ مستند باشد. کارشناسان هم باید به‌طور شفاف نظر خود را در این زمینه بیان کنند و مسئولیت نظرات خود را بپذیرند.

کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه برگزاری کنکور بدون نظارت و وسواس دقیق نسبت به رعایت پروتکلها به صلاح نیست، ‌ یادآورشد: گزینه‌هایی مثل برگزاری کنکور در فضای باز را نیز می‌توان مد نظر قرار داد. علاوه بر این باید نسبت به مواردی چون تفتیش و اخذ اثر انگشت داوطلبان، رد و بدل شدن اوراق امتحانی، تهویه مناسب، تغذیه، اجتناب از تجمع در زمان ورود و خروج و... تدبیر و شرایط برگزاری کنکور برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

اعضای حاضر در این جلسه با بیان اینکه دولت باید برنامه‌ روشن و مشخص خود را برای کنترل این همه‌گیری اعلام کند، تاکید کردند: باید محدویت‌هایی برای رفت‌وآمد، ساعات کاری ادارات دولتی، تجمعات و کسب‌وکارهایی که موجب تشدید همه‌گیری می‌شوند، اعمال شود و در غیر این صورت، جامعه ایران هم در مبارزه با این بیماری و هم در مبارزه با رکود اقتصادی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

بررسی سیاست‌های دولت در زمینه برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم موضوع دیگر جلسه کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد ملت بود. اعضای کمیسیون از نظرات رهبر انقلاب، در زمینه مرجعیت و اولویت نظرات کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا در همه تصمیم‌گیری‌ها و همچنین نظرات مراجع عظام تقلید نظیر حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، درخصوص ضروت اقامه عزا با فرم‌های جدید متناسب با شرایط پاندمی کرونا، استقبال کردند.

اعضای کمیسیون در عین حال تاکید کردند که اعلام نظر رهبر انقلاب در این زمینه، مسئولیت را از دوش دولت برنمی‌دارد و دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید صریحا در زمینه‌هایی که احتمال به خطر افتادن جان و سلامت عزاداران و سایر شهروندان وجود دارد، دستورالعمل‌های صریحی را اعلام کند.

براساس این گزارش گران شدن تعرفه‌های مصرف اینترنت در کشور موضوع دیگر این جلسه بود اعضای کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد معتقد بودند گران شدن تعرفه‌ها به ضرر بخش‌های فرودست جامعه و نافی حق دسترسی مناسب و شایسته به اینترنت است.

اعضای این کمیسیون معتقد هستند که کسب‌وکار بخش بزرگی از فرودستان جامعه وابسته به مصرف اینترنت است و در دوران رکود اقتصادی، دولت که مسئول تسهیل کسب‌وکار شهروندان است نباید در استفاده از یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب‌وکار مردمان فرودست محدویت ایجاد کند.

اعضای این تشکل اصلاح طلب تاکید کردند: از آنجا که شرکت‌های سرویس‌دهنده، غیررقابتی و انحصاری هستند، دولت وظیفه دارد که در مسئله قیمت‌گذاری به نفع شهروندان و بخصوص فرودستان فعال‌تر عمل کند.

جلسه کمیسیون اجتماعی حزب اتحاد با ذکر این امیدواری پایان یافت که محدودیت‌های عزاداری‌های حسینی‌ به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا، اگر فاصله‌ای بین عزاداران حسینی با «فرم» ‌های رایج عزاداری ایجاد می‌کنند هم‌زمان می‌توانند فرصتی برای توجه بیشتر به «محتوای» حماسه حسینی باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها