تبلیغات نامزدها در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مجازی می‌شود؟

معاون سیاسی وزارت کشور نگرانی وزارت بهداشت درباره برگزاری تجمعات در تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس را دغدغه به جایی دانست و گفت: وزارت کشور پیشنهاد کرده تبلیغات در فضای مجازی برگزار شود که در صورت نداشتن منع قانونی و تایید شورای نگهبان، تبلیغات نامزدها از میدانی به فضای مجازی متتقل می‌شود.

تبلیغات نامزدها در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مجازی می‌شود؟
کد خبر: 423972
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «جمال عرف»، اظهار داشت: در آخرین نشست کمیته امنیتی- انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد درباره دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و تبادل نظر شود.

وی افزود: این نشست هفته آینده برگزار و جمع بندی آن برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا منتقل خواهد شد.

معاون وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی وزارت بهداشت تبلیغات یک‌هفته‌ای نامزدهاست نه صرفا روز برگزاری انتخابات، گفت: این نگرانی به جایی است که ممکن است نامزدها در فرصت چند روزه برای تبلیغات انتخاباتی موجب ایجاد تجمعاتی شوند که این تجمعات به شیوع کرونا دامن بزند. همین دلیل پیشنهاد کردیم که با توجه به شرایط موجود تبلیغات به فضای مجازی انتقال شود.

عرف خاطرنشان کرد: اگر این پیشنهاد مورد تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد، موضوع را با شورای نگهبان هم در میان خواهیم گذاشت تا در صورت نداشتن منع قانونی این کار را انجام دهیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه عمده نگرانی وزارت بهداشت روز رای گیری نیست، اظهار داشت: اگر پیشنهاد وزارت کشور مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شورای نگهبان قرار بگیرد نامزدها دیگر مثل سابق اجازه تبلیغات میدانی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: از آنجا که 2 نفر از هر یک از این 11 حوزه انتخابیه در مرحله اول رقابت کردند و در معرض رای مردم بودند و مردم نسبتا آنها را می‌شناسند، تبلیغات در فضای مجازی مشکلی برای معرفی بیشتر این افراد ایجاد نخواهد کرد.

عرف تصریح کرد: وزارت کشور این موضوع را مطرح کرده و اگر منع قانونی برای اجرای آن وجود نداشته باشد و اگر شورای نگهبان آن را بپذیرد، انتخابات در موعد مقرر اما به شرط عدم انجام تبلیغات به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی این تصمیم را ستاد انتخابات و شورای نگهبان تامین می‌کنند که اگر نامزدی جمعیتی را در جایی جمع کرد با او برخورد شود.

عرف با اشاره به نامه روز دوشنبه معاون وزیر بهداشت به وزارت کشور گفت: روز دوشنبه علیرضا رئیسی(معاون بهداشت وزارت بهداشت) را دریافت کرده‌ام که در این نامه قید شده بود وزارت بهداشت آمادگی دارد تا جلسه کارشناسی با ستاد انتخابات برگزار کند. و این نشست هفته آینده برگزار می‌شود.

معاون وزیر کشور یادآور شد: آنچه برای ما و همه مهم است سلامتی مردم است و اینکه مردم 11 حوزه انتخابیه مدنظر بتوانند نماینده خود را روانه مجلس کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات 1400 و اینکه آیا آن انتخابات هم در موعد مقرر برگزار می شود یا نه گفت: انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات و میان‌دوره‌ای مجلس طبق برنامه در خرداد 1400 برگزار می‌شود و بحث درباره آن هنوز زود است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری میلادی واکسن های ویروس کرونا تولید انبوه شده و اگر چنین شود ان شاءالله در برگزاری انتخابات 1400 هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

معاون وزیر کشور در عین حال گفت: زمان پیشنهادی انتخابات 1400 را به شورای نگهبان مطرح کردیم و موافقت آن را هم دریافت کردیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها