«اعتمادآنلاین» از ادعای یک رسانه لبنانی گزارش می‌دهد:

مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟
کد خبر: 424325
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی النشره به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک خبر داد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد شرایط بین 2 کشور در این برهه زمانی رو به تشنج برود، مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است.

این منابع دیپلماتیک به النشره خبر دادند، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند.

بر اساس اطلاعات افشاشده، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته‌، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام ) شد.

این منابع اطلاع دادند، در حال حاضر همه طرف‌ها وجود چنین مذاکراتی را تکذیب می‌کنند، کمااینکه در گذشته نیز شاهد این نوع رفتار بودیم؛ اما ناگهان جهان با دیدن تصویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در کنار همتای آمریکایی سابقش جان کری غافلگیر شد.

به زعم این منابع، مذاکرات فعلی به مراحل پایانی رسیده است؛اما رسیدن به این مرحله به معنای کاهش تنش و فراهم شدن زمینه آرامش نیست بلکه در چنین شرایطی اوضاع به حداکثر تشنج خود می‌رسد تا هر طرفی بتواند در پایان مذاکرات دستاوردهای مورد نظر خود را مسجل کند و در این صورت نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تمامی داده‌ها بیانگر نزدیکی به مرحله سرنوشت‌ساز است، اما فرایند رسیدن به راه‌حل بسیار سخت خواهد بود، زیرا ممکن است در طول مرز لبنان با فلسطین اشغالی هم درگیری نظامی رخ دهد، تا آنجا که احتمال وقوع جنگی ناخواسته برای تمامی طرف‌ها هم وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها