کد خبر: 424725
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۱۵:۵۵:۱۴
| |

اردوغان: آماده انتقال مجروحان لبنانی به ترکیه هستیم

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد آماده است تا مجروحان انفجار بیروت را برای درمان به کشورش انتقال دهد.

اردوغان: آماده انتقال مجروحان لبنانی به ترکیه هستیم
کد خبر: 424725
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۱۵:۵۵:۱۴

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان از آمادگی برای انتقال مجروحان انفجار بیروت به ترکیه خبر داد.


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد آماده است تا مجروحان انفجار بیروت را برای درمان به کشورش انتقال دهد.

او گفت: من به رئیس جمهور لبنان اعلام کردم آماده هستیم تا مجروحان را با هواپیما‌های امداد برای درمان به ترکیه منتقل کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد: مرکل گفته است در صورتی که ما روند حفاری در دریای مدیترانه را متوقف کنیم، کار او را آسانتر کرده ایم. از این رو ما آن را برای 3 الی 4 هفته متوقف کردیم؛ اما به دلیل آنکه یونان به وعده‌های خود عمل نکرد، یک کشتی برای حفاری به آنجا فرستادیم.

اردوغان همچنین گفت: توافق مصر و یونان درخصوص مرز‌ها در دریای مدیترانه هیچ ارزشی ندارد.

سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درخصوص توافق مرزی مصر و یونان در حالی بیان می‌شود که امروز وزیر خارجه ترکیه نیز توافق‌نامه اخیر مصر و یونان برای تعیین حریم دریایی میان دو کشور را فاقد اعتبار قانونی دانست.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در مصاحبه با خبرنگار آناتولی توافق‌نامه‌ای را که یونان و مصر درباره تعیین حریم اختیارات دریایی امضا کردند، فاقد اعتبار قانونی دانست و گفت که این توافق از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مأیوس‌کننده است.

وی با بیان اینکه متن و نقشه این توافق را هنوز ندیده‌اند، گفت:، اما با توجه به مختصات ارائه شده، می‌توانیم به‌راحتی ببینیم که این توافق محدوده فلات قاره و حقوق ترکیه و لیبی را نقض می‌کند. به‌این دلیل این توافق‌نامه از نظر ما پوچ و فاقد اعتبار قانونی است. تلاش کشور‌هایی نظیر یونان، بخش روم‌نشین قبرس، مصر و اسرائیل برای نادیده گرفتن حقوق ترکیه و برقراری توافق بین خودشان باعث شد ما امروز به این نقطه برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها