کد خبر: 424869
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۷:۲۷
| |

حزب اتحاد ملت ایران:

مردم ایران به یاری ملت لبنان بشتابند

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با انتشار بیانیه ای مرگ تعدادی از مردم لبنان حداثه بیروت را به مردم این کشور تسلیت گفت.

مردم ایران به یاری ملت لبنان بشتابند
کد خبر: 424869
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۷:۲۷

اعتمادآنلاین| حزب اتحاد ملت در بیانیه‌ای اعلام کرد: فاجعه انفجار مهیب در بندرگاه بیروت و خسارت‌های فراوان و غیر قابل جبرانی که به جان و مال شهروندان این شهر بزرگ و دوست‌داشتنی، وارد آورد مصیبتی نیست که تنها ملت شریف لبنان را داغدار کرده باشد.

این فاجعه را باید در زمره فجایع بزرگ انسانی قلمداد کرد و در مصیبت ملت لبنان خود را سوگمندانه شریک دانست.

جانباختن نزدیک به 200 نفر که هر ساعت بر شمار آنان افزوده می‌شود، ده‌ها مفقود و هزاران مجروح و میلیاردها دلار خسارت به زیرساخت‌ها، ذخایر استراتژیک غذایی، منازل و مراکز کسب و کار بیروت و بی‌خانمانی ده‌ها هزار نفر از شهروندان، گوشه‌ای از خسارات ناشی از انفجار مهیب عصر سه‌شنبه در بندرگاه گمرکی بیروت است.

لبنان ماه‌هاست که در رنج و گرفتاری است. مشکلات پیچیده سیاسی و اقتصادی، مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، فشارهای مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد لبنان از سوی قدرت‌های جهانی، اختلاف‌ها و تعارض‌های داخلی و هزینه‌هایی که ملت لبنان برای ایستادگی در برابر همسایه اشغالگر جنوبی خود می‌پردازد و اکنون ابعاد باورنکردنی این فاجعه بزرگ، هر انسان شرافتمند در سراسر جهان را متأثر از آلام لبنان می‌کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با ابراز نهایت همدردی و تسلیت به ملت عزیز لبنان، خود را در کنار آنان می داند و به سهم خود از دولت‌ها و مجامع بین‌المللی و نهادهای مردمی جهان به خصوص دولت و ملت ایران می‌خواهد که با تمام توان و امکان مقدور به یاری ملت لبنان بشتابند.

خداوند نگاه‌دار لبنان و ملت بزرگ و شریف آن باد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها