سیدمصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در یادداشتی نوشت:

وزیر بهداشت باید تصمیمات محکم بگیرد یا مسئولیت خود را تحویل دهد

یک فعال سیاسی نوشت: وزیر بهداشت که حتما هم بسیار پرکار است و هم تحت فشار فراوان، متأسفانه به خاطر بقای خود، قاطعیت ندارد. اگر کسی نمی‌تواند نظرات خود را به‌عنوان یک وزیر ایمنولوژیست که هم تخصص ویژه شرایط فعلی را دارد و هم امکان صدور دستور قاطع را با آن‌همه حمایت رهبر انقلاب، بیان کند، چگونه می‌تواند سیاست‌های چندگانه و شل‌و‎سفت‌کن‌های دستورات دولت را تحمل کند و بگوید در دنیا شاهکار کرده‌ایم؟

وزیر بهداشت باید تصمیمات محکم بگیرد یا مسئولیت خود را تحویل دهد
کد خبر: 424918
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 در یادداشتی خطاب به وزیر بهداشت درباره مقابله با کرونا نوشت: وزیر بهداشت و درمان به‌طور متناوب به بیان نظرات خود می‌پردازد؛ اخیرا هم گفته پس از شکست کرونا معلوم خواهد شد ما چه شاهکاری کرده‌ایم و ایران به‌عنوان کشور نمونه در مبارزه با کرونا شناخته خواهد شد. شکی نیست پزشکان، پرستاران و نوعا کادر درمانی کشور، روزهای بسیار سختی را گذرانده‌اند و این جماعت فداکار که صدها شهید و چند هزار مبتلا در راه مبارزه با کرونا و بهبود بیماران از خود به جا گذاشته‌اند، روزگاری تاریخی را می‌نگارند. نه مسئولان کشور متوجه هستند و نه مردمان که اگر بیمارستان‌ها به خاطر خستگی، بریدگی، بیماری و مرگ از کادر درمان خالی شود، هیچ بیمارستانی نمی‌تواند هیچ بیماری را بپذیرد و آمار بالای فوتی‌ها در روز شاید به بیش از 23هزارو 500 نفر برسد. آن خطیب می‌گوید کادر درمانی پول می‌گیرند و وظیفه‌شان است! او مگر نمی‌داند ارزش جان خانواده، فرزندان و خود کادر درمانی بسیار و بسیار بیشتر از وجه ناچیزی است که به ندرت کفاف زندگی آنها را می‌دهد و اصلا این قیاس‌مع‌الفارق است. حقوق ماهانه پرستاران، به‌ویژه از حق‌الزحمه یک جلسه خواندن برخی افراد در مجالس کمتر است. حتی اگر پزشکان ثروتمند فرض شوند -که اکثریت چنین نیستند- کدام پزشک پولداری حاضر می‌شود برای حقوق حتی 50 میلیونی در ماه، جان خود را به خطر اندازد. علاوه بر موضوع بیماری و مرگ کادر درمانی، اختلال جدی در روند خانوادگی همه آنها ایجاد شده و اگر مردم، سردمداران گروه‌ها و هادیان جامعه اندکی از احساس رهبر فرزانه انقلاب را داشتند که گفتند «من از پرستاران خجالت می‌کشم»، روزگار ما بسیار بهتر بود.

وزیر بهداشت که حتما هم بسیار پرکار است و هم تحت فشار فراوان، متأسفانه به خاطر بقای خود، قاطعیت ندارد. اگر کسی نمی‌تواند نظرات خود را به‌عنوان یک وزیر ایمنولوژیست که هم تخصص ویژه شرایط فعلی را دارد و هم امکان صدور دستور قاطع را با آن‌همه حمایت رهبر انقلاب، بیان کند، چگونه می‌تواند سیاست‌های چندگانه و شل‌و‎سفت‌کن‌های دستورات دولت را تحمل کند و بگوید در دنیا شاهکار کرده‌ایم؟ بلکه باید کارش جواب دهد و نگوید نگذاشتند. اگر نمی‌گذارند، کنار برود و مسئولیت را بر عهده دیگری بگذارد. چرا باید آن‌همه دست‌به‌عصا و کج‌دارومریز زندگی کنید؟ آیا این شاهکار است؟ فاجعه پخش دارو در ناصرخسرو و بازار سیاه را چه می‌گویند؟ می‌گویند کووید19 درمان قطعی ندارد، اما داروهای آن در بازار سیاه یافت می‌شود و همان داروها باعث بهبود بیماران می‌شود. آیا این فاجعه شاهکار است؟ این اطلاعات نیز از سوی خود مردم به شبکه‌های اجتماعی می‌رسد و دیده می‌شود و ‌مسئولان منفعلانه پس از آن، اصل استفاده از فلان‌ دارو را زیر سؤال می‌برند. کادر درمانی ما شش ماه است تحت فشار قرار دارد. آنها خسته و بیمار هستند، شاید دیگر مرگ یا زندگی بیمار برای آنها به‌صورت ناخودآگاه تفاوت نکند. چرا به‌صورت جهادی و آموزش فشرده، نیروی جدید نگرفته‌اید تا شش ماه به کادر موجود -البته پرستاران و خدمه و نه پزشکان- استراحت بدهید تا تجدید قوا کنند؟ حتما کمبود بودجه و... را مثال می‌آورید. نه! چنین نیست. نیروهای بوروکرات احساس کادر درمانی را ندارند و نمی‌توانند نهضت جدیدی ایجاد کنند. چرا از آن‌همه داوطلب طلبه و بسیجی، کادر جدید آموزش‌دیده ایجاد نکردید؟ بهتر است به آقای رئیس‌جمهور بفرمایند شکوه عزاداری امام حسین در تأثر درونی و انتخاب راه سالار شهیدان برای احقاق حق و عدالت است در تمام مراسم‌های سال‌های مختلف، روش روحانیون و گویندگان در عزاداری سالار شهیدان همواره بر تأثر و تأسف بوده و از دست‌زدن به ناهنجاری‌ها خودداری کرده‌اند. ‌‌و اما مراسم راهپیمایی اربعین؛ این نگارنده که افتخار حضور در یکی از اربعین‌های ماندگار و خاطره‌انگیز را داشته است، به صراحت متذکر می‌شود برگزاری چنین مراسمی با شرایط سال‌های گذشته، حتما عواقب زیادی خواهد داشت. لازم است صرف‌نظر از سیاست‌های دولت عراق، امسال از سوی ایران کلا لغو شده و از خروج ایرانیان جلوگیری شود و این امر از همین روزها اعلام شود. امروز وزیر بهداشت یا هر فرد دیگری که به جای او باشد، مسئول مستقیم است.

آقای وزیر بهداشت بداند خیلی دیر شده است؛ پس یا باید تصمیمات محکم بگیرد یا مسئولیت خود را تحویل بدهد. به نکات تلخ این نگارنده توجه کنید آنگاه شاهکار خود را برای جهانیان اعلام کنید. ‌روزی باید دستاوردهای خود را در پیشگاه خداوند عرضه کنند و نمی‌توانند بگویند به جای کرونا، کادر درمانی و مردم را شکست دادند! و هیچ بهانه دیگری نیز پذیرفته نیست. آن روز «یوم المرء ینظر ما قدّمت یداه» است. اگر تابع رهبر انقلاب هستیم، با شجاعت نظرات ایشان را که در روز عید سعید قربان پخش شد، بپذیریم و به کار ببندیم.

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها