کد خبر: 425276
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۰:۵۹:۳۶
| |

انتقاد هیلاری کلینتون از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا

هیلاری کلینتون گفت، اقدامات اجرایی ترامپ برای جبران مالی ویروس کرونا، یک "مانع" است و این دستورات را غیرقانونی و انحراف از مذاکرات جاری در کنگره دانست.

انتقاد هیلاری کلینتون از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا
کد خبر: 425276
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۰:۵۹:۳۶

اعتمادآنلاین| به نقل از هیل، هیلاری کلینتون در برنامه "ای ام جوی" شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" اظهار کرد: اقدامات اجرایی ترامپ، یک مانع است و شکی در این رابطه وجود ندارد. به احتمال زیاد و همان‌طور که حتی سناتورهای جمهوری‌خواه هم گفته‌اند، غیرقانونی بوده، کنگره را دور می‌زند و سعی در صرف پولی دارد که اختیار آن را ندارد.

روز شنبه، ترامپ کنگره را دور زد و قدرت‌های اجرایی خود را با امضای چهار اقدام برای جبران مالی ناشی از ویروس کرونا، تحمیل کرد. این عمل پس از آن انجام شد که دموکرات‌ها و کاخ سفید نتوانستند به توافقی بر سر لایحه بسته کمک مالی کرونا برسند.

کلینتون افزود: این اقدامات همچنین انحراف بزرگی از کار دشواری است که کنگره باید آن را به منظور فراهم کردن نوعی تسکین مورد نیاز ده میلیون آمریکایی، انجام دهد.

رهبران دموکراتیک این اقدامات ترامپ را مشکوک به غیرقانونی بودن و نامؤثر در جایگزینی قانون واقعی، ارزیابی کرده‌اند. آن‌ها به ویژه از افزایش بیکاری و تأمین 400 دلار در هفته به جای 600 دلار- که نیاز به 25 درصد پرداختی دولت‌های ایالات دارد- انتقاد کرده‌اند.

کلینتون تصریح کرد: اما او (ترامپ)، سیگنالی به رأی‌دهندگان فرستاد مبنی بر آنکه اگر به قدری بدشانس باشید تا بار دیگر خودش رئیس جمهورتان باشد، می‌توانید شاهد کاری که او می‌خواهد با امنیت اجتماعی و مراقبت پزشکی انجام دهد، باشید. این کارها نه فقط به آمریکایی‌های سالمند، بلکه به تمام آمریکایی‌ها آسیب می‌زند.

کلینتون همچنین به اعلامیه آینده جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق درباره نامزد معاونت وی اشاره کرد و گفت از حضور زنان در این ترکیب، هیجان‌زده است.

کلینتون در پایان خاطرنشان کرد: اما من معتقدم مردم باید متوجه باشند که ما علیه فردی طرفدار اقتدارگرایی بلند شده‌ایم که از پیش‌تر به کشور، نهادهای ما و حاکمیت قانون آسیب زده و گروه‌های گوناگون بسیاری از مردم را قربانی کرده است. ما فقط باید دونالد ترامپ را شکست دهیم، و باید هر کاری انجام دهیم که این موضوع اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها