کد خبر: 425640
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از دلایل افزایش قیمت طلا:

طلا چرا گران شد؟

بین قیمت دلار و طلا رابطه‌ای وجود دارد؟ این سوالی بود که در روزهای افزایش قیمت هر دلار در بازار ایران به 24 هزار تومان و ثبت رکورد جدیدی برای قیمت دلار دوباره مطرح شد و با افزایش قیمت سکه و طلا برای چندمین بار با پاسخ مثبت روبه‌رو شد.

حجم ویدیو: 23.75M | مدت زمان ویدیو: 00:14:16 دانلود ویدیو
کد خبر: 425640
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بین قیمت دلار و طلا رابطه‌ای وجود دارد؟ این سوالی بود که در روزهای افزایش قیمت هر دلار در بازار ایران به 24 هزار تومان و ثبت رکورد جدیدی برای دلار دوباره مطرح شد و با افزایش قیمت سکه و طلا برای چندمین بار با پاسخ مثبت روبه‌رو شد. رابطه بین بازار ارز و بازار طلا هیچ‌وقت یک‌طرفه نبوده است، اما گاهی تحولات بازار ارز روی بازار طلا تاثیر می‌گذارد و برخی اوقات نوسانات بازار طلا بازار ارزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اتفاقی بود که این‌بار با افزایش قیمت ارز افتاد و طلا و سکه هم همزمان با آن گران شد.

حبیبی، صنعتگر طلا و جواهر، با تاکید بر تبعیت قیمت طلا از بهای دلار به اعتمادآنلاین می‌گوید: «متاسفانه در ایران چون قیمت طلا با قیمت دلار قیاس می‌شود پول ما بی‌ارزش می‌شود. افزایش قیمت طلا رابطه مستقیمی با قیمت دلار دارد. بازار همیشه سعی می‌کند برابری قیمت طلا و دلار را نگه دارد که یا طلا بیرون نرود و یا دلار. طلای جهانی و دلار که بالا می‌رود، مردم به سمت طلا و دلار هجوم می‌آورند، اما اقبال به طلا بیشتر است.»

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین در این زمینه را در ادامه ببینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها