علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تعامل با ایران می‌تواند برای رئیس بحران‌زده کاخ سفید بسیار کارساز باشد

علی بیگدلی گفت‌: دست ترامپ در آستانه انتخابات 2020 خالی است و به همین دلیل به تکاپو افتاده تا به نحوی شرایط انتخاباتی را به نفع خود رقم بزند. ترامپ حدود 10 روز پیش اعلام کرد که برگ‌های برنده‌ای را زمین خواهد زد که تعامل با ایران می‌تواند برای رئیس بحران‌زده کاخ سفید بسیار کارساز باشد.

تعامل با ایران می‌تواند برای رئیس بحران‌زده کاخ سفید بسیار کارساز باشد
کد خبر: 425761
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: بعضی از خبرگزاری‌های خارجی خبری با این مضمون منتشر کرده‌اند که ترامپ گفته است، در صورت ماندن در کاخ سفید مذاکره با ایران را به طور جدی پیگیری خواهم کرد. این اظهارنظر رئیس‌جمهوری‌ آمریکا نشان از آن دارد که دیپلماسی پنهان بین ایران و آمریکا در جریان است، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است و با توجه به اظهارات آقای واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری می‌توان گفت مسائلی در پشت پرده ایران و آمریکا وجود دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: آنچه مشخص است اینکه 2 کشور وارد فضای تعامل شده‌اند. البته با این توضیح که هنوز نمی‌توان از کم و کیف مذاکرات تحلیل صحیحی به دست داد و نمی‌توان درباره امتیازهای رد و بدل شده چیزی گفت. اما احتمال دارد ایران برای کمرنگ شدن تحریم‌ها امتیازهایی به‌ آمریکا داده باشد.

او تصریح کرد: دست ترامپ در آستانه انتخابات 2020 خالی است و به همین دلیل به تکاپو افتاده تا به نحوی شرایط انتخاباتی را به نفع خود رقم بزند. همچنین ترامپ به خاطر اینکه بتواند برگ برنده‌ای در دست داشته باشد و از آنجا که برای یهودی‌ها مساله ایران اهمیت زیادی دارد، می‌کوشد از این طریق رأی‌های بیشتری را به سمت خود جلب کند. ترامپ حدود 10 روز پیش اعلام کرد که برگ‌های برنده‌ای را زمین خواهد زد که تعامل با ایران می‌تواند برای رئیس بحران‌زده کاخ سفید بسیار کارساز باشد.

علی بیگدلی در پایان گفت: اکنون وقت امتیاز گرفتن از ترامپ است و به همین دلیل دستگاه دیپلماسی باید از این فرصت بهترین بهره را ببرد. در واقع ایران در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و دونالد ترامپ هم نگرانِ باختن به جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری است. پس می‌توان گفت شرایط برای مذاکره 2 طرف کاملاً مهیاست.

چکیده گفت‌وگو با علی بیگدلی

-دست ترامپ در آستانه انتخابات 2020 خالی است.

-مساله ایران برای یهودی‌ها اهمیت زیادی دارد.

-دونالد ترامپ نگران باختن به جو بایدن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها