رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

پیاده‌روی اربعین امسال لغو می‌شود؟

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: احتمالا امسال مراسم پیاده‌روی اربعین همانند گذشته برگزار نخواهد شد؛ با این نگاه برنامه‌ها درحال انجام است.

پیاده‌روی اربعین امسال لغو می‌شود؟
کد خبر: 425803
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۲:۵۶:۱۹

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی ـ رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ـ در نشست شورای معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که در شرایط پیش ‌رو احتمالا امسال مراسم اربعین همانند پیاده‌روی‌های گذشته برگزار نخواهد شد، افزود: با این نگاه برنامه‌ها در حوزهای فرهنگی، آموزشی، تبلیغات و تعامل دستگاه‌ها در داخل و بین‌الملل، طراحی شده و با همکاری دستگاه‌های مختلف درحال انجام است.

او با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف در ارتباط با مراسم اربعین حسینی با توجه به شیوع ویروس کرونا برای این ستاد ارسال شده است، گفت: بیش از دوهزار پیام برای استفاده در فضای مجازی و رسانه‌ای در موسم اربعین در حال آماده شدن است.

احمدی به انواع پیام‌های تولیدشده متناسب با فضای اربعین امسال اشاره کرد و همکاری در تولیدات رادیوهای اربعین، معارف، فرهنگ، جوان و نمایش، همچنین تولیدات نمایشی، روایتگری، برگزاری انواع مسابقات و کتابخوانی و توجه به کودکان ونوجوانان را از جمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در دستور کار دارد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هماهنگی‌های صورت‌گرفته با عتبه حسینی برای پشتیبانی و پوشش برنامه‌های این کمیته در موسم اربعین حسینی را یادآور شد و با اشاره به پخش زیارت اربعین، دعای کمیل و سخنرانی به زبان‌های مختلف از رسانه‌ها و برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی، گفت: تلاش داریم امسال قرائت زیارت اربعین را به خانه‌ها ببریم.

بعدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز بر لزوم استفاده از فضای رسانه‌ای و مجازی در ایام اربعین برای انتقال رنگ و بوی این مراسم معنوی تاکید کرد و تلاش برای عملی شدن طرح «هر خانه یک حسینیه» را خواستار شد.

او گفت: در مراسم اربعین امسال نباید نقش سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در بازشدن مسیر پیاده‌روی اربعین و ایجاد حس برادری میان مسلمانان دو کشور فراموش شود.

نواب خواستار ارائه آموزش‌هایی براساس نیاز مخاطب شد و بر لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر در شرایطی که مردم درگیر ویروس کرونا هستند، تاکید کرد.

عراق و ستاد اربعین در ایران هنوز رسما درباره برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اظهارنظر نکرده‌اند. هم‌اکنون مرزهای عراق و ایران بسته است و شهرهای زیارتی عراق در قرنطینه به سر می‌برند و از پذیرش زائر در نجف و کربلا خودداری می‌شود. این محدودیت تا سیزدهم ماه محرم ادامه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها