وال استریت ژورنال: ترامپ در پی تحریم مقامات لبنانی با هدف تضعیف حزب‌الله است

یک روزنامه آمریکایی عصر چهارشنبه (22 مردادماه) به وقت تهران از طرح دولت آمریکا برای تحریم برخی مقامات سیاسی و تجاری لبنان با هدف تضعیف نیروی مقاومت حزب‌الله خبر داد.

وال استریت ژورنال: ترامپ در پی تحریم مقامات لبنانی با هدف تضعیف حزب‌الله است
کد خبر: 425895
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه آمریکایی از طرح دولت آمریکا برای تحریم برخی مقامات سیاسی و تجاری لبنان با هدف تضعیف نیروی مقاومت حزب‌الله خبر داد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات مطلع نوشت که آمریکا در پی انفجار اخیر در شهر «بیروت» پایتخت لبنان که به کشته و مجروح شدن شمار زیادی منجر شد، تلاشها برای گنجاندن مقامات لبنانی متحد با حزب‌الله را در فهرست سیاه خود افزایش داده است.

برخی مقامات مطلع در این زمینه گفتند که این تحریم‌ها می‌تواند ارسال پیامی به لبنان مبنی بر تغییر مسیر در برهه‌ای باشد که این کشور در پی کسب میلیاردها دلار کمک‌های بین المللی برای بازسازی بیروت است. مقامات آمریکایی ادعا کردند که با تحریم افراد منتخب، خواستار تشکیل دولت جدید به دو هدف از جمله وادار کردن سیاسیون لبنان به مبارزه با فساد اقتصادی و اطمینان از اینکه حزب‌الله در تصمیم گیری‌های دولت لبنان نقشی نخواهد داشت، هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این تحریم‌ها دارایی‌های مقامات سیاسی و تجاری لبنان را در آمریکا مسدود کرده و آنها از سفر به ایالات متحده منع می‌شوند. به گفته منابع مطلع، «جبران باسیل» وزیر خارجه سابق لبنان از افرادی است که آمریکا قصد تحریم او را دارد. «جفری فلتمن» سفیر سابق آمریکا در لبنان در این زمینه گفت، جبران باسیل باید پیش از اینها تحریم می‌شد. هیچکس مثل او منجر به نفوذ بیشتر شاخه سیاسی حزب‌الله در لبنان نشد. این در حالی است که دفتر جبران باسیل تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

این روزنامه در خاتمه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که برخی افراد دیگر که تحریم می‌شوند نزدیکان «سعد الحریری» نخست وزیر سابق لبنان هستند که اکتبر گذشته (مهر) استعفا داد.

چندی قبل منابع رسانه‌ای از سفر یک هیات آمریکایی به ریاست معاون وزیر خارجه به بیروت برای رایزنی‌ها درباره مسائلی چون تشکیل کابینه جدید لبنان و تعیین خط مرزی دریایی بین این کشور و فلسطین اشغالی خبر دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها