کد خبر: 426438
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تکنولوژی| قدغن کردن وی‌چت باعث افت 25 درصدی فروش آی‌فون در چین خواهد شد

ترامپ برنامه‌های وی‌چت و تیک‌تاک را ممنوع اعلام کرد. از آنجا که چینی‌ها در کشور چین و همچنین خارج از آن تمام ارتباطات خود را با وی‌چت پیش می‌برند، ممنوع شدن این برنامه باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها خواهد شد. همچنین گوشی‌های آی‌فون که نصب وی‌چت بر رویشان امکان‌پذیر نیست محبوبیت خود را از دست خواهند داد.

تکنولوژی| قدغن کردن وی‌چت باعث افت 25 درصدی فروش آی‌فون در چین خواهد شد
کد خبر: 426438
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش برنامه‌های تیک‌تاک و وی‌چت را ممنوع اعلام کرد. دولت ترامپ اظهار کرد که چون برنامه‌ها چینی است منابع چینی می‌توانند اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار خود بگیرند. این اقدام هرچند ممکن است برای امنیت ملی آمریکا مفید باشد، اما برای صادرات گوشی‌های تلفن همراه پیامدهایی خواهد داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از digitaltrends، دستور دولت ترامپ مبنی بر قدغن کردن شبکه اجتماعی چینی وی‌چت می‌تواند ضربه بزرگی به سودآورترین تجارت اپل یعنی صادرات گوشی تلفن همراه وارد کند. طبق تحقیقات جدیدی که مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر باسابقه چینی انجام داده، اگر وی‌چت از اپل حذف شود، این شرکت بیش از یکچهارم (25-30 درصد) فروش خود را در چین از دست می‌دهد.

وی چت

دونالد ترامپ، روز 7 آگوست، قانونی را به امضا رساند که در آن تمام معاملات با وی‌چت را که بستری اجتماعی مرتبط به غول فناوری یعنی چین است ممنوع اعلام کرد. وی‌چت برنامه‌ای مهم و کلیدی در تکنولوژی چین است. مردم برای چت‌ کردن، به‌روز رسانی برنامه‌ها، پرداخت قبض تلفن، تجارت الکترونیکی و موارد مشابه دیگر از این برنامه استفاده می‌کنند. نزدیک به یک میلیارد نفر از وی‌چت استفاده می‌کنند و این برنامه در چین حتی جایگزین ایمیل و شماره تلفن شده است.

مینگ‌چی کو ادعا می‌کند: «از آنجا که وی‌چت به نیازی روزانه برای مردم چین تبدیل شده و کارکردهایی مثل پیام‌رسانی، پرداخت قبوض، تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی، خواندن اخبار و غیره دارد، ما فکر می‌کنیم که ورود وسایل سخت‌افزاری اپل به بازار چین به طرز قابل توجهی کاهش ‌یابد.»

اما این تمام ماجرا نیست، استفاده از وی‌چت برای چینی‌هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند ضروری است زیرا با این برنامه می‌توانند با خانواده و دوستان خود در چین ارتباط برقرار کنند و همین امر نیز بر فروش آی‌فون در چین اثر می‌گذارد. کو پیش‌بینی می‌کند که اگر وی‌چت از اپ‌استور حذف شود، محموله‌های صادراتی آی‌فون به چین 3 تا 6 درصد کاهش پیدا کند و سایر محصولات اپل نیز کمتر از 3 درصد فروش خود را از دست خواهند داد.

وی چت

کو می‌افزاید: «علاوه بر گوشی آی‌فون، فروش دیگر محصولات اپل همچون ایرپاد، اپل‌واچ، آی‌پد و مک نیز ممکن است با کاهش 15 الی 25 درصدی مواجه شوند.» از آنجا که کشورهایی مانند هند و ایالات متحده آمریکا همچنان درگیر ویروس کرونا هستند، چین که تنها بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند است در مسیر صعودی قرار دارد.

این روند باعث شده حتی هواوی برای اولین بار در نمودارهای جهانی به قطب تامین گوشی‌های تلفن همراه تبدیل شود. بنابراین کاهش 30 درصدی فروش اپل در چین می‌تواند برای این شرکت مخاطره‌انگیز باشد. اپل که یکی از غول‌های تکنولوژی در جهان است با ممنوع شدن وی‌چت ضررهایی را متحمل خواهد شد و قطعاً محبوبیت خود را در میان مردم چین از دست خواهد داد. این شرکت عظیم در تلاش است تا در دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند یعنی هند جایگاه محکمی برای خود بسازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها