صدور 186 هزار مجوز استخدام برای آموزش و پرورش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در طول چهار سال اخیر 186 هزار مجوز برای استخدام نیرو در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که رشد 3.5 برابری دارد.

صدور 186 هزار مجوز استخدام برای آموزش و پرورش
کد خبر: 426622
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۱۱:۳۵:۱۹

اعتمادآنلاین| جمشید انصاری امروز در جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌دلیل گستردگی کار خود در تمام کشور حضور دارد و شاید تنها دستگاهی باشد که بیشترین حضور را به لحاظ جغرافیایی دارد و حجم وسیعی از خدمات گیرندگان را دارد، جمعیت دانش‌آموزان هر سال افزایش می‌یابد از سوی دیگر به‌صورت غیرمستقیم با خانواده‌ها مرتبط است بنابراین مسائل و مشکلات آن توجه بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: یکی از مسائل اصلی آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی است، بر اساس آمار در طول چهار سال اخیر 186 هزار مجوز برای استخدام از محل ماده 28 دانشگاه فرهنگیان و صدور مجوز برای استخدام دانشجو معلم از طریق کنکور صادر شد همچنین برخی مجوزها برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس ارائه شد که در مقایسه با 5 سال گذشته که 55 هزار مجوز داده شده بود افزایش 3.5 برابری را نشان می‌دهد و بیانگر توجه دولت به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت سال 98 کار بزرگی انجام داد و با افزایش حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش که همیشه از تبعیض نسبت به برخی دستگاه‌ها رنج می‌بردند به معادل سازی حقوق آنها اقدام کرد و امروز متوسط دریافتی کارکنان دولت 5 میلیون و 470 هزار تومان است که برای آموزش و پرورش 5 میلیون و 570 هزار تومان است و این تفاوت برطرف شد؛ امیدوارم باز هم امکان توجه بیشتر به فرهنگیان و مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چون دستگاه حساسی است که نسل آینده کشور را تربیت می‌کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست مشترک اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمانها و موسسات مختلف دارد و هرقدر زمینه همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر برای تحقق ماموریت‌ها حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: شبکه شاد امکان ارتباط زنده با 750 منطقه آموزشی را ایجاد کرد و مسائل و مشکلات آنها جمع‌بندی و به آقای انصاری ارائه شد و او امروز به جمع مجازی روسای آموزش و پرورش مناطق کشور آمد و به سؤالات و ابهامات آنها پاسخ داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در سالهای گذشته و از سوی دیگر ترمیم حقوق معلمان انجام شده است جمع‌بندی کلی ما در این نشست مشترک این بود برای تحقق کیفیت بهتر و دسترسی مطلوب به آموزش، از سوی دیگر شرایط مطلوب‌تر فرهنگیان باید همکاری‌ها را توسعه دهیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها