کد خبر: 427077
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۰:۴۴:۴۴
| |

امیدواری جودو نابینایان ایران به کسب طای پارالمپیک

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان گفت: هر دو جودوکار در رنگینگ اول و دوم دنیا قرار دارند و امیدهای ما برای کسب مدال طلا در توکیو هستند.

امیدواری جودو نابینایان ایران به کسب طای پارالمپیک
کد خبر: 427077
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۰:۴۴:۴۴

اعتمادآنلاین| سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان درباره وضعیت جودوکاران پارالمپیکی گفت: هر دو جودوکار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو از شرایط آمادگی خوبی برخوردارند و ما امید به کسب دو مدال طلا در پارالمپیک توکیو داریم.

محمد رضا حاج یوسف زاده اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به الان تمرینات جودوکاران پارالمپیکی قطع نشده و به طور مرتب تمرینات آنها از نظر بدنسازی و ذهنی زیر نظر مربیان به صورت مجازی پیگیری و گزارش لازم به کمیته ملی پارالمپیک ارائه شده است.

وی گفت: کمیته ملی پارالمپیک به طور مرتب در جریان عملکرد جودوکاران پارالمپیکی قرار دارد و با پرداخت به موقع حقوق پارالمپیکی آنها سبب شده تا جودوکاران دغدغه‌ای برای انجام تمرینات خود در منزل یا باشگاه‌ها نداشته باشند. ما مجبوریم در شرایط کرونایی به بهترین شکل جودوکاران را آماده نگهداریم. اگر در گذشته تمام کشورها از نظر این بیماری شرایط یکسانی داشتند در حال حاضر آذربایجان، ازبکستان، کره جنوبی و غیره که آمار کرونا در این کشورها کاهش پیدا کرده جودوکاران آنها در حال تمرین هستند و ما همچنان منتظر هستیم تا ستاد مقابله با کرونا دستور برگزاری اردو را به ما بدهد تا اردوهای خود را آغاز کنیم.

وی گفت: با این وضعیت شرایط تا حدودی سخت شده و ما باید هر چه سریعتر اردوهای خود را برگزار کنیم تا از حریفان سایر کشورها عقب نمانیم.

یوسف زاده از محمدرضا خیرالله زاده در مثبت 100 کیلوگرم و وحید نوری در منفی 90 کیلوگرم دو جودوکار اعزامی به توکیو عنوان کرد و گفت: هر دو جودوکار در رنگینگ اول و دوم دنیا قرار دارند و امیدهای ما برای کسب مدال طلا در توکیو هستند. البته علی خجسته یکی دیگر از جودوکاران ما است که هنوز موفق به کسب سهمیه نشده است، البته اگر مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک برگزار شود این جودوکار نیز یکی از امیدهای ما برای کسب سهمیه و شانس بالا برای فینالیست شدن دارد. او جودوکار با تجربه و فنی است و یکی از امیدهای ما برای کسب طلا دردتوکیو است.

یوسف زاده تصریح کرد: در طی مدتی که اردوها به خاطر کرونا تعطیل شده، جودوکاران ما کم کاری انجام ندادند و تمرینات آنها به طور مرتب توسط کمیته ملی پارالمپیک رصد می‌شود.

وی در پایان درباره تصویب حقوق کامل برای مربیان پارالمپیکی در نشست هیات رییسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: در گذشته ما 50 درصد حقوق خود را دریافت می‌کردیم اما با تصویب این مصوبه مربیان پارالمپیکی حقوق کامل دریافت می کنند. بدون شک این مصوبه سبب می شود مربیان با انگیزه و دلگرمی بیشتری ورزشکاران را برای پارالمپیک توکیو آماده کنند و این بهترین کاری بود که از سوی کمیته ملی پارالمپیک انجام شده است. امیدوارم که زودتر عملیاتی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها