محمود عباس:

کسی حق ندارد به جای فلسطینی ها تصمیم بگیرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که ملت فلسطین متحد و یکپارچه در برابر تمامی توطئه ها و توطئه گران علیه مساله فلسطین ایستاده است.

کسی حق ندارد به جای فلسطینی ها تصمیم بگیرد
کد خبر: 427253
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در نشست رهبران فلسطینی در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله تاکید کرد که ما توافق سه گانه آمریکا، امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط را خنجری از پشت به ملت فلسطین می دانیم و قاطعانه با آن مخالفیم.

عباس تصریح کرد که ما علنا مخالفت خود را با این توافق اعلام کردیم و بار دیگر بر موضع خود تاکید و اعلام می کنیم که هر کشور دیگری هم که بخواهد دست به چنین کاری بزند، همان موضعی را در قبال آن اتخاذ می کنیم که در قبال امارات اتخاذ کردیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس همچنین خاطر نشان کرد که همه جهانیان موافق راه حل سیاسی مبتی بر قوانین و قطعنامه های بین المللی برای مساله فلسطین هستند و ما نسبت به چنین اقداماتی اصلا نگران نیستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که هیچ طرف حق ندارد به نمایندگی از ملت فلسطین سخن بگوید، بلکه فقط ما فلسطینیان می توانیم به نمایندگی از فلسطین سخنی بگوییم یا دست به کاری بزنیم.

وی تاکید کرد: درست است که مساله فلسطین مساله ای اسلامی و عربی است و همه باید از آن حمایت کنند و پشتیبان آن باشند، اما این هرگز بدین معنا نیست که بجای ملت فلسطین تصمیم بگیرند.

عباس تصریح کرد: امارات می خواهد این توهم را برای جهانیان ایجاد کند که درصدد کمک به ما است و دستاورد بزرگی را برای ما کسب کرده که همان مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری است، گویی که مساله فلسطین کلا در طرح الحاق خلاصه شده است.

وی خاطر نشان کرد: این حقه بازی و امری کاملا مردود است و ما این توافق را خنجری از پشت به ملت فلسطین می دانیم.

نشست رام الله سه شنبه با حضور اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف)، رهبران گروه های فلسطینی، اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین و دیگر گروه های فلسطینی و همچنین مشارکت مفتی قدس و فلسطین درباره بررسی توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط و اقدامات برای رویارویی با این توافق ننگین برگزار شد.

دولت امارات مدعی است توافق با اسرائیل بر سر عادی سازی روابط در مقابل لغو طرح الحاق کرانه باختری بوده است؛ ادعایی که اسرائیل سریعا آن را رد و اعلام کرد که این طرح قبل از این توافق به درخواست دولت آمریکا به تعویق افتاده و اصلا لغو نشده است.

رژیم صهیونیستی تاکید کرده که این طرح به قوت خود باقی است و دیر یا زود اجرایی می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها